
Svanavond beginnen, De katholieke paraatheidstop In deze uitzending praat ik met Doug Barry van Grace Force over enkele profetische woorden die ik vroeg in mijn bediening heb ontvangen. Ze geven je een overzicht van wat er in de wereld gebeurt, zodat je jezelf en je gezin op een gezonde, geloofsvolle en in Christus gewortelde manier kunt voorbereiden.
Aan de topconferentie zullen Doug Barry, pater Richard Heilman en exorcist pater Dan Reehil deelnemen. Deze wijze en gezalfde leiders zullen u helpen om u te richten op gelovig handelen – en niet op paniek – zodat u in deze onzekere tijden met vrede, moed en hoop kunt leven.
Je kunt je nog steeds inschrijven!![]()
Links
De video's zijn hier beschikbaar:
Dag 1: Video hier
Dag 2: Video hier
Afschrift
Het volgende transcript is afkomstig uit het interview tussen Doug Barry en Mark Mallett. Het is automatisch gegenereerd en kan daarom fouten bevatten:
Doug Barry • 01:11:13
Oké, iedereen. We zijn terug, en we gaan Mark zo meteen aan het woord laten. Even een korte update over een paar dingen. Allereerst wil ik mijn oprechte dankbaarheid uitspreken voor de vele mensen die vanavond met ons meedoen. En de reacties zijn uitstekend. Prijs God. En we hopen en bidden, nogmaals, dat de volgende topconferentie succesvoller zal zijn dan deze. Met 'succesvol' bedoelen we dat levens en zielen geraakt worden tot eer van God, om hen te helpen in deze wereld en hen voor te bereiden op het hiernamaals. En dat meen ik serieus: hen helpen in deze wereld, want dat is onderdeel van onze taak als christenen. Het is onze taak om, zoals we al besproken hebben met betrekking tot de lichamelijke en geestelijke werken van barmhartigheid, ons uiterste best te doen. Een belangrijk onderdeel van het christendom is het verlichten van het lijden van anderen, eropuit gaan om te troosten, te bemoedigen, te onderwijzen, te trainen, te voeden, te kleden, te drinken te geven, al dat soort dingen. Dit alles hoort bij onze rol als christen. Het is belangrijk om daartoe bereid te zijn, maar ook om te onderwijzen, te instrueren en aan te moedigen, rekening houdend met de tekenen van de tijd die we om ons heen zien. En dat is iets waar Mark Mallett uitstekend in is. Ik ken Mark al een aantal jaren, en ik volg hem al veel langer. Het was altijd geweldig om zijn nieuwe werk, zijn muziek en zijn bediening te zien verschijnen. En ik keek naar hem en zei dan: Daniel O'Connor, Christine Watkins, Christine Bacon, in de verschillende programma's die ze maakten, op de YouTube-kanalen. En toen hadden we Mark te gast. We hebben hem al meerdere keren te gast gehad in de VS. Luister naar de podcast van Grace Force en raak bevriend met hem en een aantal anderen met wie hij samenwerkt. Het is echt een zegen geweest om deze mede-katholieken en mede-strijders uit andere delen van de wereld te leren kennen. En we hebben elkaar nooit persoonlijk ontmoet. Ik denk niet dat we elkaar persoonlijk hebben ontmoet, maar ik kijk ernaar uit om dat ooit nog eens te doen. Maar nogmaals, hij is een geweldige kerel, een fantastische familieman, met een groot hart en een scherp verstand als het gaat om wat we werkelijk zouden moeten overwegen en onderzoeken. Voordat we hem erbij halen, wil ik eerst dit zeggen. De verschillende gasten, van mijzelf tot Mark, van pater Reholt tot pater Heilman, presenteren u allemaal hun verschillende perspectieven op wat we zien, waar we voor bidden, wat we onderzoeken en waar onze ervaringen vandaan komen. Maar ook waar we voelen dat God ons hart beweegt en ons aanspoort om dit te zeggen, dit te doen of dat te doen. Maar iedereen moet hierover bidden en die beslissingen nemen op basis van je relatie met God. En dat is iets wat we hier echt moeten benadrukken. Ware voorbereiding vindt zijn oorsprong in de mate waarin we onze relatie met de Almachtige God, onze Heilige Moeder, enzovoort, verdiepen. Het is dus ontzettend belangrijk om God beter te leren kennen. En voordat we onze vriend op het podium brengen, wil ik jullie nog dit meegeven: In 1 Koningen 19 probeert Elia Gods stem te horen. Hij gaat de grot in, het beroemde moment uit de grot van Elia. Ik vind deze passage prachtig omdat hij naar God luistert en de aarde hoort beven, zo hevig dat de rotsen scheuren. Oké, dat staat in de Schrift. Ze zijn verpletterd, ze zijn gebroken. Zo krachtig is de aardbeving. En hij zegt: God spreekt daar niet tot mij. Dan is het vuur. God spreekt daar niet. Dan is het de wind. God spreekt daar niet. Vervolgens staat er dat hij de stille, zachte stem hoort. Het wordt wel het zachte gefluister genoemd. En in het Spaans heet dat la brisa suave. Ik vind het prima zo. Dat klinkt best gaaf, toch? La brisa suave. Ik weet niet of dat de juiste uitspraak is van 'suave', maar het klinkt beter dan 'suave'. Maar je begrijpt wat ik bedoel. Het is die zachte, stille stem, dat briesje, dat iets vanbinnen. God spreekt tot het hart. Hij spreekt ons soms ook aan op de meest interessante momenten. Plotseling heb je het gevoel dat God iets in je hart en ziel ingeeft, en dat je nu iets anders moet doen. Maar God brengt het nooit met angst. Die zachte stem van God is dus een stem die er normaal gesproken op neerkomt dat je dichter bij Hem wilt komen. Als ik zeg 'normaal gesproken', dan gaat het altijd om het geleidelijk dichterbij komen, ja, maar soms is het een abrupte situatie: ik wil dat je iets nu op deze manier doet, en dat wordt een uitdaging, maar je moet het doen. Een beetje zoals David die tegen Goliath vecht. Maar het is altijd in vrede. God brengt vrede. Dat stille, zachte stemmetje is iets dat innerlijk, diep vanbinnen, vrede brengt. Er kan buiten soms wel wat rumoer en lawaai zijn, maar binnen is het rustig. En Mark Mallett is een van die heren die naar mijn mening absoluut die relatie met God heeft, waardoor hij die stille stem hoort. En nu geven we het woord aan mijn vriend Mark Mallett. Hoe gaat het met je, broer?
Mark Mallett • 01:15:27
Hallo, broer. Het gaat goed met me. Groeten aan iedereen die aan deze topconferentie deelneemt. Het is een grote eer om met jou en je luisteraars te beginnen, Doug.
Doug Barry • 01:15:38
Nou, ik ben ontzettend blij dat je hiermee hebt ingestemd. Ik weet nog dat je, toen we contact met je opnamen, zei: "Ja, dat wil ik graag doen." Ik dacht dat dit perfect zou zijn. Je brengt echt een geweldige boodschap over, en ik ga hier niet zitten om je te overladen met complimenten en vleierij. Dat is niet de bedoeling, maar ik geloof echt dat je de ervaring van de afgelopen jaren en de diepte van je voortdurende gebedsleven meebrengt. Ik weet dat je, net als iedereen, nog steeds op je reis bent. Dat zijn we allemaal. Maar je hebt geluisterd en gereageerd. Ik weet dat je in je leven stappen hebt gezet in geloof, en dat daar verschillende uitdagingen bij komen kijken. We hebben ongeveer 450 mensen in de zaal. Ik denk dat er mensen terugkomen. Ze wisten dat er een pauze was. Dus ja, daar gaan we, het gaat weer verder. Dit is geweldig. Wat een geweldige groep mensen hier vanavond, en ik denk dat jij een enorm waardevolle bijdrage gaat leveren. Dus ik laat jou beginnen met je openingswoord. Ik weet dat we van plan waren om heen en weer te praten, maar ik wil graag horen wat je de mensen wilt vertellen. Want ik weet dat je eerder vandaag zei dat je echt krachtige dingen voelde die God je op het hart legde om aan God te presenteren.
Mark Mallett • 01:16:42
Zeker. Je stem was even wat onduidelijk, maar ik denk dat ik alles heb verstaan wat je zei.
Doug Barry • 01:16:46
Oke.
Mark Mallett • 01:16:48
Oké, het gaat nu beter met je. Ja. Goed. Ja. Dus ja, nee, ik ben eigenlijk een beetje in dit predikantschap beland, want begin jaren 2000 had ik mijn eerste albums uitgebracht. En, weet je, mijn hele plan was om een katholieke singer-songwriter te worden. In die periode begon ik concerten te geven en door Noord-Amerika te reizen. En weet je, ik heb gewoon enorm veel bewondering voor John Michael Talbot. En weet je, ik wilde eigenlijk in dat voetsporen treden en hopelijk nog meer prachtige muziek naar de katholieke wereld brengen. Ik was op concerttournee in Brits-Columbia, en de ervaring die ik zo meteen met jullie ga delen, heeft me in de richting gestuurd waar ik nu ben. Nu leid ik een apostolaat genaamd The Now Word op thenowword.com, waar ik momenteel schrijf. Ik ben schrijver en ik spreek over de tijd waarin we leven. Dit was absoluut niet mijn bedoeling. Dit was niet mijn plan. Maar wat er met mij gebeurde, begin jaren 2000, was dat ik dit vertelde op een conferentie, en een Canadese bisschop kwam naar me toe en zei: 'Je moet dit opschrijven en met veel mensen delen.' Dat is dus wat ik nu ga doen. Ik was tussen twee concerten in, onderweg ergens in het noorden van British Columbia, genietend van het prachtige landschap, gewoon rustig aan het rijden. Ik denk dat ik op de achtergrond muziek aan had staan. Toen voelde ik ineens iets, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, het was alsof er een schokgolf over de hele wereld ging. En ik hoorde deze woorden in mijn hart: Ik heb de belemmering opgeheven. En ik vraag me af: wat betekent dit? Maar wat er met mij gebeurde, was zo duidelijk. Die avond kwam ik op mijn hotelkamer aan en bestelde ik dit. Ik herinner me dit. Ik heb Chinees eten besteld, en het was vreselijk. Dus ik legde het gewoon buiten de deur, ik dacht, laat de honden het maar hebben. En uh, ik ging op mijn bed liggen en ik weet niet of iemand van jullie die kijkt ooit 'Kraak de Bijbel' heeft gespeeld, weet je wel, waarbij je je Bijbel pakt en zegt: 'Heer, geef me vandaag een woord'. Dus ik zei gewoon: 'Heer, weet je, is dit het woord 'beperker' dat ik net in mijn reis hoorde? Staat dat in de Bijbel?' Je weet hoe 'Kraak de Bijbel' werkt, je kraakt je Bijbel open en je zegt: 'Oh Heer, geef me een woord'. Het is zoiets van: 'Ja, oh, niet dat woord...' 'Probeer het nog eens', weet je. 'Oh, daar is het.' 'Dank u Heer, ja, dank u Jezus, dank u. Die is goed. Ja, ja, deze is goed.' Dus, Doug, ik lag op mijn bed, verbijsterd door wat er die middag was gebeurd, en ik sloeg mijn Bijbel open en begon te lezen. En ik ga het nu gewoon laten zien, ik heb het hier op mijn scherm staan. Het zou voor mij makkelijker zijn om te lezen, want ik heb een nieuwe bril op en die past niet. Ik kan van dichtbij niets lezen, dus ik ben eigenlijk halfblind. Maar ik begon te lezen in 2 Thessalonicenzen 2. Precies op deze plek heb ik de Bijbel opengeslagen. En er staat: laat u niet plotseling van uw stuk brengen of verontrusten door een geest, een mondelinge uitspraak of een brief die zogenaamd van ons afkomstig is en waarin staat dat de dag des Heren nabij is. Laat niemand u op welke manier dan ook misleiden, want tenzij eerst de afvalligheid komt en de wetteloze wordt geopenbaard. Ik ben tot dat punt aan het lezen en ik wil daar even stoppen, voor het geval er iemand is die dit leest: wat betekent het woord afvalligheid? En dit woord betekent afvallen. Andere Bijbelvertalingen spreken van rebellie of opstand. Je zou het een revolutie kunnen noemen. Totdat deze opstand tegen het geloof komt en de wetteloze geopenbaard wordt. Wie is nu de wetsovertreder? Sommige vroege kerkvaders noemden de wetteloze de Antichrist. En in het boek van de brieven van 1 Johannes spreekt hij over de komst van deze Antichrist. Hij zegt dat er vele antichristen zijn, dus iedereen die ontkent dat Jezus de Zoon van God is, is de antichrist. John. Maar de katholieke traditie heeft altijd geleerd dat er een specifieke man komt, de zoon des verderfs, naar wie Jezus verwees, en die deze Antichrist is. En het is geen filosofie. Er komt een koninkrijk, het koninkrijk van dit beest. Maar St. John Newman bevestigde dat hij een man is in de heilige traditie. Deze man komt eraan. En hier zit ik dan, dit te lezen. En overigens, in 1903 was dit slechts een kleine voetnoot. St. Pius X, zoals ik later zou ontdekken, want dit hele gebeuren bracht mij, Doug, op een heel ander pad. De Heer gebruikte deze ervaring, namelijk dat deze belemmering werd opgeheven, om mij tot deze bediening te leiden. En ik las later, in 1903, in een encycliek van Pius X, dat hij zei: "Wie kan ontkennen dat de maatschappij in deze tijd, meer dan in welke voorgaande tijd ook, lijdt aan een vreselijke en diepgewortelde ziekte?" Hij zei: "Weet je wat deze ziekte is? Afvalligheid van God." En vervolgens zegt hij: er is wellicht al een zoon des verderfs in de wereld, over wie de apostel spreekt. Dat is de Antichrist. Ik zeg dit nu meteen, omdat ik wil dat de luisteraars, die sceptisch en cynisch zijn over degenen die zeggen dat we in de eindtijd leven, begrijpen dat er in de afgelopen eeuw, bijna anderhalve eeuw, pausen zijn geweest die op basis van de tekenen des tijds hebben gezegd dat de Antichrist in hun tijd al in leven zou kunnen zijn geweest. Ik wil je alleen maar vragen, wat zou St. Wat zou Pius X zeggen als hij vandaag nog in leven was? Welnu, ik was dit in de Bijbel aan het lezen, en toen ik vervolgens op dat motelbed lag terwijl ik de Bijbel aan het lezen was, viel mijn mond letterlijk open. Er staat: "En weet je wat deze wetteloze in bedwang houdt?" opdat hij te zijner tijd geopenbaard moge worden, want het mysterie van de wetteloosheid is reeds aan het werk. Alleen hij die het nu in bedwang houdt, zal dat blijven doen totdat hij uit de weg is geruimd, en dan zal de wetteloze ontmaskerd worden. Ik zat daar dus verbijsterd. Ik lees hier over deze beteugelaar, dit ding dat de Antichrist tegenhoudt, en ik denk aan de woorden die ik heb ervaren, die ik letterlijk heb gevoeld. Die Heer zei die middag: Ik heb de belemmering opgeheven. Je weet wel, later dat jaar herdefinieerde de Canadese overheid het huwelijk niet langer alleen als een verbintenis tussen een man en een vrouw, maar ze verruimden de definitie. Canada was een van de eerste naties in het Westen, en die westerse invloed begon zich te verspreiden en door te werken in alle westerse landen. Kijk, wetteloosheid betekent niet dat mensen door de straten rennen en gebouwen in brand steken, zoals we in 2020 in Amerika zagen. Dat is onze anarchie. Wetteloosheid is wanneer een rechter van het Hooggerechtshof 's ochtends opstaat, net als de rest van ons zijn ontbijt eet, zijn toga aantrekt, de rechtszaal binnenloopt en de natuurwetten omverwerpt. Dat is wetteloosheid. En dit is de tijd waarin we ons bevinden. We geven een nieuwe betekenis aan de definities die millennials al lang hanteren. Vandaag herdefiniëren we zelfs wat onze genders zijn. Mensen kunnen zelf bepalen wie ze zijn. Dit is wetteloosheid. Dit is de kern van wetteloosheid. Als we de wet van wie we zijn nemen en die op zijn kop zetten. En ik zeg dit niet om diegenen onder jullie te veroordelen die worstelen met homoseksuele gevoelens of die door een andere worsteling heen gaan, maar we moeten begrijpen dat we naar Gods beeld zijn gemaakt, en daarom is Hij onze Schepper, en Hij weet wat het beste voor ons is. Hij weet wat de fundamentele natuurwetten zijn waaraan we ons moeten houden. En dat geldt voor de hele schepping, of het nu de planeten zijn die in hun baan blijven, of de ganzen die zich klaarmaken om weer naar het zuiden te vliegen. Ze volgen de wetten van de schepping. Maar wij mensen kunnen een wet volgen, en dat is de wet van de liefde. Maar omdat we naar Gods beeld geschapen zijn, omdat we rede en wil hebben, hebben we de macht om te kiezen de natuurwetten te verwerpen. En wat er gebeurt als de mens de wetten van God verwerpt, is dat we de dood scheppen. En dat is precies wat er gebeurde. De dood is in de wereld gekomen doordat wij Gods wetten hebben verworpen. En nu lijken we na duizenden jaren een keerpunt te bereiken waarop een belemmering is weggenomen. Afvalligheid neemt toe. We hebben in de afgelopen eeuwen niet zo'n grote afval van het christelijk geloof meegemaakt als in de twintig eeuwen daarvoor samen. Er is sprake van een enorme terugval. Het geloof is dood. Het is in het Westen zo goed als dood. Het is aan de beademing. Sterker nog, ik zei een paar uur geleden nog tegen mijn bisschop dat als er geen immigratie was geweest, veel van onze katholieke kerken nu al gesloten zouden zijn. Hij keek me aan, beaamde het en knikte. Daar bevinden we ons. Dit woord maakte me echt enthousiast. En daarna volgde nog een woord. En dat woord was destijds, toen ik net begon met het online zetten van dingen. Ik heb net een website geopend. En op een dag, laten we eens kijken, zal ik in gebed, en dagelijks gebed, naar de Heer luisteren. En ik hoorde woorden in mijn hart, geen hoorbare stem, maar ik las de Schriften. En dan voelde ik aan dat hij iets zei, en dat schreef ik op. En op een dag voelde ik dat de Heer zei: Ik wil dat je op internet zet wat je in je dagboek schrijft. En precies in die tijd was er de technologie van blogs, sjablonen waarmee je gemakkelijk iets online kon zetten, en het was een mooi sjabloon. Het werd gewoon automatisch gepubliceerd. En dat is dus wat ik gedaan heb. Ik heb deze informatie openbaar gemaakt en ik kan het niet uitleggen. Ik begon ermee dat maar een paar mensen het lazen, en nu lezen tienduizenden mensen over de hele wereld het. Maar kort daarna had ik nog een andere ervaring. Toen ik dat woord in 2005 opschreef, deed ik wat die bisschop me had gevraagd. Ik heb het op deze blog geplaatst, deze gloednieuwe blog. Niet lang daarna las ik iets van Johannes Paulus II. Toen ik in 2002 op de Wereldjongerendag in Toronto was, zong ik daar met mijn gitaar. En ik dacht dat ik voor de paus zou zingen. In plaats daarvan zong ik voor een grotendeels leeg veld en mobiele toiletten. Maar weet je, ik zou het wel aannemen. Ik heb het genomen. Ik weet nog dat ik mijn moeder belde. Ik zei: "Mam, ik sta op het punt het podium op te gaan hier in Toronto, tijdens de Wereldjongerendag." Ik zei: het veld is vol. Het is er bomvol. En ze zei: "Oh, dat is ongelooflijk." Ik zei: ja, het gras is dichtbegroeid. Ik zei dat omdat de hele menigte zomaar opstond en wegging om de paus te zien. Ik zing voor de moeder van het mobiele toilet. Hoe dan ook, God heeft me in zijn macht gekregen. Hij heeft me zo vaak nederig gemaakt in mijn bediening. Dat doet hij nog steeds. En ik las een passage van Johannes Paulus II die ik me niet herinnerde daar gehoord te hebben. Maar hij zei tegen ons jongeren op de Wereldjongerendag: 'Ik roep jullie, jonge mensen, op tot een immense taak: om ochtendwachters te worden die de komende dageraad aankondigen en de komende opstanding van de Zoon van Gerechtigheid, die Christus, de verrezen Heer, is.' Ik heb het een beetje geparafraseerd, maar het komt aardig in de buurt van wat hij zei. Ik vraag jullie, jongeren, om wachters te zijn die de komst van de verrezen Christus aankondigen. Dit is verbazingwekkend, want ik begon de puzzelstukjes in elkaar te passen, omdat er volgens de traditie vóór de komst van Christus de Antichrist komt. En als je de komst van de Antichrist in Openbaring 19 en 20 chronologisch leest, zie je dat het niet het einde van de wereld is. En dus begon ik de vroege kerkvaders te bestuderen en wat zij erover te zeggen hadden. En dit is in wezen wat ze zeiden. Allereerst is er die afvalligheid die komt, die grote afval, en vervolgens de openbaring van de wetteloze. We lezen hoe deze wetteloze vervolgens iedereen dwingt een merkteken te accepteren waarmee ze alleen nog maar kunnen kopen en verkopen. In Openbaring 19 lezen we dat er een soort verschijning van Christus zal plaatsvinden.
Doug Barry • 01:30:26
Rechts.
Mark Mallett • 01:30:27
Hij komt in kracht en door de adem van zijn mond, zo staat er in de Thessalonicenzen. Hij brengt deze Antichrist ter dood. En volgens de vroege kerkvaders is dat niet het einde van de wereld. Ze zeiden dat hiermee de zevende dag van de kerk aanbreekt. En ik ben katholiek, geen zevendagsadventist, maar heb geduld met me. Ze zagen dat er van Adam tot Christus 4,000 jaar verstreken was, en van de geboorte van Christus tot het Jubeljaar waarin we ons nu bevinden, 2,000 jaar. Het millennium waarin we terechtkwamen, zagen zij als vergelijkbaar met de zes scheppingsdagen. En daarom vonden ze het passend dat, net zoals God op de zevende dag rustte, ook de kerk op de zevende dag zou rusten. En daarom, de laatste duizend jaar, dat is wat St. Johannes verwijst ernaar, het is een symbolisch getal, naar deze periode van Christus' heerschappij in zijn kerk. Dat betekent dat Jezus niet in het vlees op aarde komt regeren. Dat is ketterij. Dat heet millennialisme. Maar hij zou komen, en het zou een tijd van immense heiligheid, triomf en geestelijke vernieuwing zijn. En Jezus heeft het zelfs gezegd in Matteüs 24. Hij zei dat er allerlei tekenen zullen zijn: naties die tegen elkaar opstaan, oorlogen en geruchten over oorlogen, aardbevingen, hongersnoden, plagen die van plaats tot plaats zullen toeslaan. Er zullen veel valse profeten en valse messiassen zijn. En hij sprak over de vervolging van de kerk. Maar toen zei hij: deze dingen moeten gebeuren, zei hij, maar dit evangelie moet tot aan de uiteinden van de aarde gaan als een getuigenis voor de volken, en dan zal het einde komen. En ik denk dat het St. was. Justinus Martyr zei: "Jullie hebben deze zevende rustdag voor de kerk, wanneer het evangelie zich tot aan de uiteinden der aarde zal verspreiden." En Jesaja spreekt in zijn profetische geschriften over een tijdperk van vrede waarin de leeuw met het lam zal neerliggen en het kind met de slang zal spelen. Het zal een tijd zijn waarin alle volken naar Jeruzalem zullen trekken, naar de kerk, het nieuwe Jeruzalem. En er staat geschreven dat de hele wereld vervuld zal worden met de kennis van God. En het is de bevestiging van het woord van God. Jezus zei dat de zachtmoedigen de aarde zullen beërven. Ik bedoel, gaat de wereld echt vergaan doordat Satan steeds machtiger wordt en Jezus eigenlijk gewoon zegt: oké oom, je bent te machtig? Je domineert gewoon, dus ik kom eraan en maak er een einde aan. Nee, God zal zijn woord bevestigen. Er staat in Openbaring 19 dat hij het beest, de Antichrist, in de hel werpt, omdat je niet zomaar in de hel kunt werpen. Het beest, zou ik zeggen, is zowel dit koninkrijk van het beest, maar ze verwijzen naar het beest ook als dat hoofd dat van het beest afstamt, deze antichrist met deze godslasterlijke mond. En daarom noemden de kerkvaders hem ook het beest. En de valse profeten worden in de hel geworpen. En dan heb je de zevende dag. En vervolgens zegt Justinus Martyr: "Dat komt na Satans bevrijding uit de afgrond." Satan doet nog een laatste poging tot een aanval, maar die mislukt volledig. En dan breekt de laatste, achtste en eeuwige dag aan. En dat is een vrij consistent standpunt onder de kerkvaders. Wat er dus gaat komen, is waar Johannes Paulus II en zoveel pausen over hebben gesproken. Je zou het een nieuwe lente in de kerk kunnen noemen, de triomf van het Heilig Hart, de triomf van het Onbevlekte Hart. Andere mystici noemen het een nieuw Pinksteren. En daarom is Onze Lieve Vrouw op aarde verschenen en roept ze ons op om te bidden in gebedsgroepen. Ze roept ons opnieuw naar de bovenkamer voor deze nieuwe uitstorting van de Heilige Geest waar we in de kerk al eeuwen om bidden. Kom, Heilige Geest, en vernieuw het aangezicht van de aarde. Kom en vernieuw het gezicht van het einde. Zoals u ziet, is dit apocalyptische verhaal van somberheid en rampspoed niet wat de kerk zegt. Dat betekent niet dat we geen moeilijke tijden zullen doormaken. En dit is waar deze top ons eigenlijk deels op voorbereidt: op de moeilijke tijden waar we volgens mij nu aan de vooravond van staan. Ik denk dat we ze al aan het doorlopen zijn. Ik heb na 2005 nog een bericht van Doug ontvangen uit die regio. Dit speelde zich allemaal af aan het begin van mijn bediening. Ik ontving nog een woord, en dat was dit. Er kwam een storm aan op de prairies hier in Canada. Het was een zomerdag, dus ik stapte in mijn auto en voelde de drang om te gaan bidden en de storm te bekijken. En toen het dichterbij kwam, hoorde ik heel duidelijk in mijn hart de woorden: Er komt een grote storm over de aarde, als een orkaan. Het was zo duidelijk. Er komt een enorme storm op aarde af, als een orkaan. Jaren later las ik in werken van mystici zoals Elizabeth Kindleman, wier boodschappen werden bevestigd, dat Jezus had gezegd dat er een storm als een orkaan op aarde af zou komen. Tegenover pater Stefano Gove, die nu een dienaar van God is, sprak de Heilige Maagd Maria vaak over de grote orkaan die eraan kwam. Dat wist ik niet. Ik vond dat een uniek woord. Maar ongeveer een of twee weken later ging ik er weer eens voor zitten met mijn Bijbel, en ik vind het boek Openbaring nog steeds een ongelooflijk mysterieus boek. En dus las ik het als het ware op mijn knieën, want veel mensen proberen dit te interpreteren. En ik benader het dan eigenlijk gewoon met de gedachte: Heer, als U een inzicht hebt, geweldig. Maar ik ga niet proberen om het allemaal te doorgronden. Omdat het boek voortdurend wisselt tussen visioenen van de triomf aan het einde, de zegevierende kerk en vervolgens de strijdende kerk. En John blijft maar heen en weer springen, en zijn visioen springt alle kanten op. Maar die dag, na die storm, ongeveer een week later, ging ik zitten en begon ik het zesde hoofdstuk te lezen over de zeven zegels van Openbaring. En terwijl ik begin te lezen, Doug, hoor ik plotseling in mijn hart de Heilige Geest zeggen: dit is de grote storm. Uh Huh. Wow. En zo begin ik te lezen. Het eerste zegel toont deze ruiter op een wit paard met een kroon, die van overwinning naar overwinning rijdt. Ik vond een citaat van Pius XII, waarin hij zegt dat hij gelooft dat deze ruiter Jezus is. En een andere heilige zei: de Heilige Geest. Maar in wezen gaat het om het verbreken van de zegels, die in feite door mensen opgelegde straffen zijn, zoals je zult zien. Het is alsof Jezus zegt: "Ik ga ervoor zorgen dat alles ten goede komt, ik sta dit toe." Hij is degene die deze zegels opent. Het is alsof hij zegt: "Ik ga hierdoor de overwinning brengen." Ik ga hier even snel doorheen, Doug, maar terwijl ik dat doe, wil ik dat mijn lezers even nadenken over wat de krantenkoppen vandaag zeggen. Denk gewoon even na over de krantenkoppen, want ik denk niet dat je een mysticus hoeft te zijn om met eigen ogen te zien wat er zich dagelijks in het nieuws afspeelt. Ik denk dat het Openbaring hoofdstuk 6 is, ik denk dat we in de eerste winden, de eerste stormvloeden van deze grote storm zitten. Het tweede zegel is een ruiter op een rood paard die een groot zwaard krijgt om de vrede van de aarde weg te nemen. Er staat dat mensen elkaar begonnen af te slachten. Ik bedoel, wat ik hier zeg is niet makkelijk en ik vind het niet prettig om dit te zeggen, maar je kunt zien dat de naties nu op de rand van een mogelijke nucleaire catastrofe staan. Op dit moment hebben we geen Dat zou de wereld compleet op zijn kop zetten, maar we staan op het punt dat te doen en het lijkt erop dat de landen daarop gebrand zijn. We hebben deze week nog Europese leiders horen zeggen: wat staat Europa nu te wachten? Je moet je voorbereiden, want het wordt een catastrofe en een oorlog zoals we die nog nooit hebben gezien. Ze vertellen dit aan de mensen. Ze geven ze op dit moment de opdracht om goederen in te slaan. Het derde zegel is dan deze ruiter op een zwart paard. En St. John hoort deze stem roepen: "Een kwart denarius tarwe, oftewel een dagloon, koopt slechts een kwart denarius. Het is alsof je met een dagloon een brood kunt kopen. Wat is dat nou? Dat is inflatie, dat is economische ineenstorting. En we staan op de rand van een economische ineenstorting, zoals we nu zien dat veel landen zich afkeren van de petrodollar. En we zien ook wat er tijdens de pandemie is gebeurd: onze toeleveringsketens zijn bijna volledig ontregeld. We zitten nog maar twee of drie dagen verwijderd van een ineenstorting." Zodra iemand zei dat er een tekort aan toiletpapier zou kunnen ontstaan, zagen we overal winkels leeggekocht worden. Een economische ineenstorting in geval van oorlog zou dus de toeleveringsketens lamleggen. Het zou de grenzen sluiten, en je zou te maken krijgen met hyperinflatie en een economische ineenstorting. Ik zeg hiermee niet dat St. Johns visie is hier noodzakelijkerwijs chronologisch. Ik denk dat we deze dingen nu al beginnen te zien. Als een spiraal, als een orkaan die in een spiraalbeweging naar het oog van de storm beweegt. En hoe dichterbij je komt, hoe intenser het wordt. Ik denk dat dat ongeveer is wat we nu zien gebeuren. Het vierde zegel wordt vervolgens verbroken en er verschijnt een bleek paard, bereden door de Dood en Hades. Hem werd macht gegeven over een kwart van de aarde om te doden met het zwaard, met hongersnood, pest en de wilde dieren van de aarde. Wel, we hebben al gezien, volgens mijn laatste telling, dat 26 tot 30 wetenschappers hebben bevestigd dat de laatste pandemie een door de mens gemaakt virus was. We zien ze nog steeds opgegraven worden. We hebben het pas twee weken geleden vernomen. Ze zijn nog steeds aan het experimenteren en spelen met deze virussen. Het wordt gain-of-function-onderzoek genoemd, waarbij een virus wordt gemaakt dat zich verspreidt. De meeste virussen die zich snel verspreiden, zijn niet dodelijk. Maar bij gain-of-function-onderzoek proberen ze een dodelijk virus dat zich moeilijk verspreidt, te laten overeenkomen met een ander virus dat zich gemakkelijk verspreidt. Dit is ronduit duivels. Dit zou verboden en veroordeeld moeten worden, en veel landen doen dat ook. Ja. Ja, maar het gebeurt nog steeds.
Doug Barry • 01:41:32
Past dit ook bij de wetteloosheid waar je het over hebt? Ik bedoel, de manier waarop de hele zaak is aangepakt, schendt zoveel wetten en gewoon het gezond verstand.
Mark Mallett • 01:41:45
Ja, dat klopt. Het is wetteloosheid. Alles wat ik je beschrijf, is wetteloosheid. Wat gebeurt er overal ter wereld? Al die oorlogen op dit moment zijn gewoon wetteloosheid. En sterker nog, de Europese leiders in Davos zeiden het ook. Ik geloof dat het mijn premier was die zei dat we de zaken niet langer regeren volgens de rechtsstaat. Mark Carney maakt nu deel uit van de globalistische elite die ze graag willen zien. Ze zijn bezig met de Great Reset. Ze zijn bezig met het hele 'build back better'-project. En zoals ik je al eerder heb verteld, Doug, hoe kun je iets beters opbouwen als je niet alles afbreekt? De Great Reset betekent alles terugbrengen tot de fundamenten. En wat deze globalisten willen doen, is het herbouwen volgens een neocommunistisch kapitalistisch paradigma. Ze noemen het aandeelhouderskapitalisme, waarbij een kleine groep mensen alles bezit. En de rest van ons huurt. Dus als je een koelkast nodig hebt, huur je die. Als je een auto nodig hebt, huur je die. Het hele idee is om de opwarming van de aarde te verminderen. Het is om de planeet te redden. Maar dit is neocommunisme wat eruit voortkomt, waar Onze Lieve Vrouw al voor waarschuwde in 1917 in Fatima.
Doug Barry • 01:43:01
Was uw premier onlangs niet heel duidelijk, toen hij ongeveer een maand geleden zei dat alles erop voorbereid is om met China samen te werken in de nieuwe wereldorde? En hij zei het letterlijk. Hij pauzeerde even, nieuwe wereldorde. Ik bedoel, hij benadrukte het echt.
Mark Mallett • 01:43:20
Ja, hij was zo weloverwogen in wat hij zei, en dan zijn nieuwe deal met China. En nu hebben we gisteren ontdekt dat Canada het Chinese leger toestaat om met ons leger te trainen. Ik bedoel, het is ongelooflijk. Dit is communistisch China, ja, dat de kerk vervolgt in communistisch China. Dus al die mensen die van Mark Carney houden – en ik speel hier geen politiek spelletje – hebben geen idee wie deze man is. Ik heb bestudeerd wat deze man heeft gezegd. De filosofieën die in zijn boeken aan bod komen, zijn die van Karl Marx, Lenin, Stalin en centrale planning. Dit is waar het bij hem om draait. Je kunt zijn boek gaan lezen. Peter Foster van de National Post heeft er een recensie over geschreven en al deze zaken aan het licht gebracht. Uiteindelijk leidt dit ertoe dat we het paradigma van communistisch China gaan implementeren, en dat doen we eigenlijk al, Doug, communistisch China met het sociale kredietsysteem, daar doen ze het al. En we staan op het punt om dit in Noord-Amerika en het Westen te gaan toepassen via bewakingscamera's en andere bewakingstechnologie. We zijn er dus heel dichtbij. Wat je nodig hebt zijn digitale identiteitsbewijzen, en die worden in Australië al ingevoerd. Canada staat op het punt het te doen. En het leidt ook tot veel andere zaken, zoals Europa. Ja, Europa. De Europese Unie zou dit najaar van start gaan. Waar het eigenlijk toe leidt, is het vijfde zegel. We lezen over de martelaren onder het altaar die tot God roepen: "Hoe lang nog voordat U het bloed wreekt dat wij hebben vergoten?" En God zegt: "Nog even, nog maar even, totdat het volledige aantal martelaren is bereikt." En op dit moment, Doug, zien we over de hele wereld een vervolging van christenen zoals we die nog nooit eerder hebben gezien. Het explodeert nu. Ik heb het over bijvoorbeeld Nigeria, India en andere delen van het land. Er wordt bloed vergoten. Interessant is dat in Openbaring 20, geloof ik, de martelaren die met Christus regeerden in het tijdperk van vrede, onthoofd werden. Wie had ooit gedacht dat we in de jaren 2020 opnieuw onthoofdingen van christenen zouden zien, net als tijdens de Franse Revolutie in de 19e eeuw, maar hier zijn we dan. En dus, Doug, en ik ga dit even snel uitleggen, komen we bij het zesde zegel, en ineens is er een soort aardbeving. Er is een flinke schudding. Er staat dat de sterren uit de hemel vallen. De hemel is teruggetrokken. Er vindt een soort mystieke gebeurtenis plaats. En plotseling voelt iedereen, van prins tot bedelaar, op de hele planeet dat de toorn van het Lam is gekomen. En ze willen zich in de grotten verschuilen en zich met de rotsen bedekken. Iets houdt hen gevangen en ze denken dat de toorn van het Lam is gekomen. En we weten wat dit is op basis van wat St. Faustina, Dienaar van God, Stefano Gobi en andere mystici in de Verenigde Staten, zoals Jennifer en anderen, hebben dit gezegd. Gerabandal is daarvan een van de belangrijkste voorbeelden, en dat is een waarschuwing die God aan de wereld zal geven zodra we, denk ik, het oog van de storm bereiken. En eerlijk gezegd, Doug, ik denk niet dat we daar al zijn. Ik denk dat we daar steeds verder naartoe stevenen. Maar ik denk dat dit allemaal gaat gebeuren. En de wereld zal op de knieën gedwongen worden, net als de verloren zoon. Ken je het verhaal van de verloren zoon nog? Er staat dat het land door een hongersnood werd getroffen. Hij heeft al zijn geld erdoorheen gejaagd. Hij was ten einde raad. En ik denk dat God ons op dit punt zal laten komen, wanneer we onze erfenis erdoorheen jagen. Ons christelijk erfgoed is wat het Westen doet. En dat brengt ons op de knieën, waar we plotseling beseffen dat de varkens beter eten dan wij, zoals in de gelijkenis van de verloren zoon staat. En op dat moment krijgt de zoon een openbaring van geweten. Jezus zegt, de zoon zegt: wat heb ik gedaan? Waarom verliet ik het huis van mijn vader? Dus ik sta op en ga terug naar mijn vader en zeg hem: ik ben het niet langer waard om uw zoon te zijn. Ik zal gewoon een slaaf zijn. En daarmee keert hij terug naar huis. Ik denk dat het zesde zegel een soortgelijk moment is als dat van de verloren zoon, waarbij God voor eens en voor altijd het kaf van het koren zal scheiden. Zoals Jezus zei, zal hij dat doen aan het einde der tijden, wat niet per se het einde van de wereld hoeft te betekenen. Het is het einde van een tijdperk. En die grote selectie die eraan komt. En pater Gobi zei dat er een soort mini-oordeel zal plaatsvinden waarin ieders geweten verlicht zal worden. En we zullen onszelf zien alsof we voor de troon van God staan. St. Faustina beschreef. Ze heeft het zelf meegemaakt en beschreef dat er een teken aan de hemel verscheen, in de vorm van een lichtkruis. uit de wonden van Christus, waar hij gekruisigd werd, opdat dit licht naar de aarde zou stromen. En ik denk dat dit licht onze harten zal vullen, ons zal verlichten en ons zal waarschuwen. Het zal een laatste waarschuwing zijn, want uiteindelijk, als je verder leest in het boek Openbaring, zul je beseffen dat Christus wel degelijk terugkomt. En al diegenen die uiteindelijk de Antichrist volgen, die zijn merkteken aannemen, worden samen met de Antichrist en de valse profeet uit de wereld verdreven. En dan komt Gods overwinning en triomf voor de kerk. En ik weet dat je je afvraagt: moeten we dit doen, het zevende zegel? Wat is het zevende zegel? Er staat geschreven dat toen het Lam van God het zevende zegel verbrak, er een half uur lang stilte in de hemel heerste. Wat is dat? Onthoud dat de Heilige Geest zei, toen ik dit hoofdstuk begon te lezen, dat dit de grote storm, de grote orkaan is. Het is het oog van de storm. Het is het oog van de storm en je leest verder wat er gebeurt nadat het zevende zegel is verbroken. De engelen gaan rond voordat ze de aarde tuchtigen. Alles tot dat moment is volgens mij door mensen veroorzaakte straf, maar dan grijpt God in, want de mens moet nu een keuze maken. Er staat dat de engelen de hoofden van alle gelovigen kruisen in deze periode van kalmte en vrede, waarin we een keuze moeten maken: Jezus kiezen of niet. En dus, Doug, een van de eerste woorden die de Heer me gaf in die vroege jaren 2002, toen ik met die blog begon, was één woord: voorbereiden. Hij zei: maak je klaar. Een ander woord dat hij tegen me zei was: kom tevoorschijn. In Openbaring 18 staat, geloof ik, dat jullie uit Babylon moeten komen. En weet je wat? Deze week hoor ik Jezus. De afgelopen twee weken hoor ik het weer zo sterk in mijn hart. Jezus zegt: kom uit Babylon. Weet je wat Babylon is? We hebben het allemaal in onze handen. Dit is Babylon. We verdoen onze tijd met het doorzoeken van filmpjes en rommel, en we verspillen onze tijd terwijl de wereld het evangelie moet verkondigd krijgen. En Jezus zegt tegen ons: gebruik het als een instrument, maar verlaat daarna Babylon. Verlaat deze wereld van pornografie, deze wereld van materialisme, deze wereld van vermaak waar jullie christenen je tijd verspillen, en kom nu in mijn hart, want de grote storm is hier. Kom in het hart van onze moeder, die ik jullie als jullie ark heb gezonden, zoals hij tegen Elizabeth Kindleman zei: "Mijn moeder is jullie ark voor deze tijden." En daarom is de toewijding aan Maria zo belangrijk, omdat zij ons in haar hart opneemt. En ze zei in Fatima, voor het geval protestanten dit horen, weet je, ze zei in Fatima: Mijn Onbevlekte Hart is jullie toevlucht en de weg die jullie naar God zal leiden. Maria zal ons dus als geen ander in het hart van Jezus laten kijken, omdat zij zijn moeder is. En dit is dus waar we nu staan. En het derde woord dat ik tegenkwam in dit artikel getiteld 'Voorbereiden', dat ik in 2005 schreef, was: blijf in een staat van genade, altijd in een staat van genade. Dit betekent dat men niet in een doodzonde mag vervallen. Nu worstelen we allemaal, inclusief ikzelf, dagelijks met lichte zonden. We worden ongeduldig. We zouden onze tong kunnen verliezen. We kunnen onze ogen even kwijtraken. Maar doodzonden zijn die zware zonden die de heilige... Paulus somt in Galaten en elders overspel, ontucht, moord, enzovoort op. En deze ernstige zonden, die we bewust begaan als we er vrijwillig voor kiezen, als we er bewust voor kiezen, dan scheiden ze ons niet van Gods liefde, maar wel van zijn heiligende genade. En Jezus waarschuwt. Hij zegt dat er een tijd komt dat mensen in een oogwenk van de aarde zullen worden weggerukt. En dit komt eraan. Als we het over een nucleaire oorlog hebben, en Johannes Paulus II heeft dit gezegd, dan heeft hij dit gezegd tegen de pelgrims in Folder, Duitsland. Ze vroegen hem, zeiden ze, wat het derde geheim van Fatima inhield? Wat is het? En hij zei: "Nou, er is eigenlijk geen reden meer om erover te praten." Hij zei dat, omdat wanneer mensen van het ene moment op het andere van deze planeet worden weggerukt, er geen reden meer is om hierover te praten. Hij zei dat het nodig is dat we de armen van de rozenkrans en het kruis opnemen en dat we werkelijk beginnen onze harten voor te bereiden op wat er nu is en wat er komen gaat. Ik parafraseer hem een beetje.
Doug Barry • 01:53:08
Maar dit is waar we nu staan. Ik denk dat hij op dat punt ook bedoelde dat, toen hij zei dat miljoenen, miljoenen in een oogwenk zouden verdwijnen. Ik dacht dat het om miljoenen ging.
Mark Mallett • 01:53:23
Ja, het waren miljoenen.
Doug Barry • 01:53:24
En ik dacht dat hij zei dat het door vuur of water zou gebeuren, of zoiets dergelijks, dat het iets zo verwoestends en overweldigends zou zijn dat het ons begrip te boven zou gaan. En we weten dat er veel berichten zijn geweest die spraken over dingen die zo snel zouden gebeuren dat mensen geen tijd zouden hebben om zich voor te bereiden, en daarom is voorbereiding zo cruciaal. Zoals je zegt, om in die staat van genade te blijven en daarvoor te vechten. En als we ons in een moeilijke situatie bevinden, in uitdagende momenten, zullen we op onze knieën gaan, Gods genade smeken, en de eerstvolgende redelijke gelegenheid om te biechten en op die manier altijd voorbereid te zijn. Fascinerend. En om even terug te komen op een paar dingen die je zei. Ten eerste, het begin hiervan, je rijdt tussen concerten. Je krijgt dit. De beperking wordt opgeheven. Je gaat die avond naar het hotel. Je speelt Crack the Bible, en daar lees je het woord over beperking. Ik bedoel, en dat is het begin van alles wat zich nu ontvouwt, en dan wordt je verteld dat je de wachter moet zijn. En waar je het over hebt, Mark, is iets wat ik van heel veel mensen heb gehoord. Iets in je hart zegt dit of dat, maar ik denk dat veel mensen bang zijn om de stappen te zetten of niet zeker weten of ze de stappen moeten nemen om zich voor te bereiden. We willen aan het einde van dit gesprek zeker nog even vermelden waar mensen meer van je werk en je geschriften kunnen vinden. Ga je gang. En de website is, nogmaals, thenowword.com. Klopt dat?
Mark Mallett • 01:54:42
Dat klopt, ja.
Doug Barry • 01:54:44
thenowword.com, dus we willen dat iedereen Marks werk bekijkt als je hem nog niet volgt. Kijk op thenowword.com en je vindt er ook veel geweldige muziek.
Mark Mallett • 01:54:54
Omdat jij nog steeds muziek maakt, weet je, ik leid al een tijdje aanbidding met mijn team. We doen dit al sinds afgelopen herfst, maar we leiden mensen in aanbidding door middel van muziek. En natuurlijk speel ik ook, zelfs tijdens de mis in mijn buurt. Maar ik besteed mijn tijd nu vooral aan het schrijven en spreken in het nieuws en het voorbereiden van mensen op deze grote storm die volgens mij op het punt staat los te barsten. Eh ja, en we hebben tijdslimieten. Wat zei ik ook alweer? Ik heb geen tijdslimieten voor je. Ik ben altijd wantrouwig tegenover mensen die data vaststellen, maar ik denk dat het uiteindelijk draait om de vraag hoeveel tijd we nog hebben.
Doug Barry • 01:55:37
We zijn bijna aan het einde, uh, we hebben nog ongeveer 20 minuten. Ja, oh oké, ja, uhm, had je nog vragen?
Mark Mallett • 01:55:45
Vragen, ja, ik wil even iets inbrengen. Een paar dingen vallen me op in wat je hebt geschreven.
Doug Barry • 01:55:49
Wat ik al zei, is dat het ook heel erg bij mij resoneert, en ik denk dat dit een belangrijk punt is: je beschrijft al deze wereldgebeurtenissen, en een deel van de dingen waar ik het in het eerste uur over had, van burgerlijke onrust tot andere vormen van gedrag, anarchie en wetteloosheid, we hebben het gezien bij regeringen, we hebben het gezien, weet je, we hebben weerproblemen die steeds erger worden en veranderen, en ik weet dat er berichten zijn, Onze Lieve Vrouw heeft gezegd dat natuurrampen in aantal en intensiteit zullen toenemen. Natuurlijk wordt ons verteld dat het allemaal klimaatverandering is, en dat is de reden waarom we dat krijgen. Onze Heilige Moeder heeft gezegd dat dit te maken heeft met de zonde van de mens, en dit zijn allemaal waarschuwingen, gemopper en weeën, zo je wilt, dingen die komen gaan. Maar ik wilde ook nog zeggen dat ik geloof dat alles wat u zegt volkomen logisch is, dat we de natuurlijke samenstelling van de problemen zien vanwege de spirituele kwestie. Dit brengt, nu we nog maar weinig tijd met u hebben, de vraag naar voren welke stappen we moeten nemen en hoe u dit op een natuurlijke, fysieke of spirituele manier wilt aanpakken. Ik weet namelijk dat u een boerderij heeft en al stappen op een natuurlijk niveau heeft ondernomen om met van alles om te gaan, zelfs met de weeën die eraan komen voordat God zegt: "Nu is het allemaal aan mij." Maar er zijn dingen die daaraan voorafgaan, of het nu natuurrampen zijn of momenten van burgerlijke onrust, waarbij we die zaken zo goed mogelijk moeten regelen en de rest aan God moeten overlaten. Wat zijn uw gedachten over de natuurlijke kant van de zaak die u voor uw gezin heeft gedaan en wat zou u onze luisteraars nu adviseren om die eerste of volgende stap te zetten? Uiteraard zijn gebed en spirituele voorbereiding van het grootste belang, maar op een natuurlijke manier is het ook belangrijk om...
Mark Mallett • 01:57:42
Wat zijn je gedachten daarover? Ja, en dat is een vraag die veel mensen hebben. Ik denk dus dat we de natuurwet niet moeten vergeten. Het zit in onze aard om ons leven te beschermen. En vooruitdenken kan geen kwaad. Maar ik zeg tegen mensen: kijk eens naar het weer vandaag. Kijk eens naar enkele van de extreme gevallen die we zien. Veel hiervan heeft te maken met het feit dat er tegenwoordig nederzettingen worden gebouwd in gebieden die gevoelig zijn voor orkanen en tornado's, enzovoort. In tegenstelling tot wat u in de media wordt verteld, las ik onlangs een artikel van een klimatoloog die stelde dat het aantal doden door natuurrampen juist niet is toegenomen. Ze gebruiken dit in de klimaatveranderingsideologie om mensen ervan te overtuigen dat de wereld over 1.2 jaar zal vergaan, volgens het horloge van Greta Thunberg. Nee, eigenlijk niet. Ik denk dat het vorig jaar was. Dus ja, dat is het dus niet. Maar tegelijkertijd zien we ook dingen op een natuurlijk niveau, waaronder wat ik net noemde. Toeleveringsketens zijn niet gezond, ze zijn gevaarlijk. We worden momenteel gevoed door zo'n vijf multinationals. Mensen weten niet eens hoe ze een tuin moeten aanleggen in deze nieuwe generatie. Dus we worden steeds afhankelijker van de staat. En dit doet me denken aan kardinaal Newman. Ik ga dit voorlezen, want kardinaal Newman slaat de spijker op zijn kop. Hij zegt dat als je een beter beeld wilt krijgen van de tekenen des tijds... Hij zegt dat wanneer we ons aan de wereld hebben overgegeven en voor onze bescherming daarvan afhankelijk zijn geworden, wanneer we onze onafhankelijkheid en onze kracht hebben opgegeven, de Antichrist in volle woede op ons zal losbarsten, voor zover God hem dat toestaat. Wat een inzicht had je toen! En dus, en vervolgens zegt hij, zal het Romeinse rijk uiteenvallen. Laten we daar even bij stilstaan, want de vroege kerkvaders waren van mening dat het Romeinse Rijk de antichrist in bedwang hield. Kardinaal Newman zei dat het Romeinse Rijk, verre van verdwenen te zijn, nog steeds bestaat. En dat doet het ook; het bestaat in zekere zin nog steeds in het Westen. Maar we zien nu dat het Westen op de rand van de ineenstorting staat. Ze proberen het Westen letterlijk te laten instorten door open grenzen en massale immigratie, wat chaos heeft veroorzaakt. En je zult zien wat voor economische ineenstorting eraan komt, want je kunt deze schuldenlast niet volhouden en je kunt niet oneindig geld bijdrukken. Als dit gebeurt, is dat de Grote Reset. Dit is wat er gaat komen, en dat maakt de weg vrij voor de Antichrist. En daarom zeg ik dat we aandacht moeten besteden aan de tekenen des tijds, want dit alles speelt zich af op ons. Het is zelfs wat St. John zegt iets over de mogelijkheid om te kopen en te verkopen. Doug, de infrastructuur hiervoor is volledig aanwezig. We zagen het vijf jaar geleden al gebeuren, toen veel mensen niet naar binnen konden. Ze konden niet in winkels kopen en verkopen. En ik was een van die mensen, tenzij je een vaccinatiebewijs had. Nu combineren ze een vaccinatiepaspoort met een digitale identiteitskaart. En dit is wat ze gaan doen. Dus als je de vaccinaties die ze eisen niet neemt, als je geen digitale identiteitskaart hebt, als je CO2-uitstoot te hoog is, als je te veel vlees koopt, dan hebben ze nu een manier om je buitenspel te zetten, om je te controleren bij het kopen en verkopen. En persoonlijk denk ik dat als we op het punt komen van het merkteken van het beest, er vanuit een geloofsperspectief iets zal zijn dat ons toestaat, of juist verbiedt, om het merkteken te aanvaarden. Ik denk dat het duidelijk zal zijn. Ik vind alleen al het idee dat ze me dwingen om in mijn slaap, de tempel van de Heilige Geest, te injecteren, een tatoeage op mijn huid te zetten of iets in mijn voorhoofd of hand te injecteren, een schending van mijn tempel. En dat is reden genoeg om te zeggen: ik laat me niet door jou als handelswaar behandelen. Maar laten we terugkomen op uw vraag. Ik dwaal af. Ik denk dat het vandaag de dag verstandig is om, indien mogelijk, voor twee tot drie maanden aan voorraden aan te leggen vanwege de huidige situatie in de toeleveringsketen. Het is mogelijk dat er vanavond oorlog uitbreekt en dat de toeleveringsketens instorten. Het is dus verstandig om extra water in flessen te hebben, voor het geval je een generator nodig hebt als je in een eigen huis woont. Dit is echt van een ongekend niveau. Maar weet je, Doug, ik krijg veel berichten van mensen die zeggen: 'Ik woon in een appartement, ik heb geen ruimte.' Ik zeg dan: zorg er dan voor dat je voor een paar weken voedsel in een kast of zo opslaat. Gewoon iets om je te helpen bij de overgang van niets hebben. Want als de toeleveringsketens plotseling instorten, wordt het heel moeilijk om aan voedsel te komen. Je moet je hieraan kunnen aanpassen, met je buren praten en samen een oplossing vinden. Dat is lastig als je op zoek bent naar je volgende maaltijd. Maar als je een paar dagen, weken of maanden de tijd hebt, kun je beginnen met plannen.
Doug Barry • 02:02:53
Ja, ik wil even snel iets toevoegen. Laat me even iets toevoegen. Ga je gang, Doug. Vergeef me. Dit is waarom we mensen aanmoedigen om onze website te bezoeken. We hebben brcoalition.com/unite. En we hebben daar op het scherm een ticker en onderaan een cursus, de BREP-cursus, de Be Ready Emergency Preparedness-cursus, die veel van wat je noemt behandelt. En mensen die in appartementen wonen, kunnen daar geen generator neerzetten. Nee, want die moet buiten staan vanwege de uitlaatgassen en dergelijke. Maar je kunt wel een back-upbatterijstation aanschaffen. Dat kan je van stroom voorzien. Je kunt er je koelkast mee laten draaien. Het kan op zonne-energie werken. Je kunt het zelfs opladen via de ramen. Als je tenminste zonlicht door die ramen kunt krijgen. Er zijn dingen, waterfilters, al dat soort dingen die we tot op zekere hoogte zouden moeten hebben, zoals je al zei. Het kan die tussenstap zijn, bijvoorbeeld een paar dagen voordat je de mensen vindt met wie je contact wilt leggen, als je dat nog niet hebt gedaan, en het besef dat een paar dagen aan voorraden, een paar weken, een maand of langer, genoeg kunnen zijn om het vol te houden totdat de situatie verandert en je de juiste mensen vindt. Dus ik wil iedereen aanmoedigen om te luisteren naar wat Mark zegt. Kijk eens op BRCoalition.com/unite. We hebben daar toegang tot een cursus en het Indomitable-lidmaatschap, waarmee mensen al deze dingen in detail kunnen leren. Maar je hebt gelijk. Een paar dingen hier en daar, het is net zoiets als ducttape en een paperclip. Als je die aan MacGyver geeft, uit de oude MacGyver-serie, kan hij een bom ontmantelen. Maar er zijn dingen die we kunnen doen met een paar basisbenodigdheden die mensen veel hoop kunnen geven. Het kan een glimlach op het gezicht van je kind toveren, zelfs als het bang en hongerig is, en dat is iets waar we aan moeten denken als de mensen die God aan onze zorg heeft toevertrouwd. Mijn excuses voor de onderbreking, ik wilde dat alleen even aankaarten. Mensen kunnen dat onderaan het scherm bekijken. Ja, nee, dat is het.
Mark Mallett • 02:04:40
Dat is fantastisch, en weet je wat ik van jou en je apostolaat weet, Doug? Ik zou er geen probleem mee hebben om mensen naar je door te verwijzen, want ik vind dat je heel evenwichtig bent in dit alles. Dank je wel. Maar laat me je een heel belangrijk evenwichtspunt meegeven, de ultieme mindset voor jou, voor mij en voor iedereen die luistert als christen: je moet bereid zijn je leven te geven voor Jezus Christus. Dat is je ultieme voorbereiding. Want als je aan zelfbehoud denkt, heeft Jezus een boodschap voor je. Hij zei: "Wie zijn leven probeert te behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van Mij, zal het behouden." Het is een mens gunstig om de wereld te winnen, maar zijn ziel te verliezen. Jezus zei: "Als ze Mij vervolgd hebben, zullen ze jullie ook vervolgen. Als ze Mij gehaat hebben, zullen ze jullie ook haten." Waar we ons in deze tijd van maatschappelijke ontwrichting echt op moeten voorbereiden, als we werkelijk in deze grote storm terechtkomen, is dat we klaar moeten staan om een evangelist te zijn, om eropuit te trekken en troost te bieden aan de rouwenden, om er te zijn voor degenen die radeloos zijn, die verdwaald zijn, die op zoek zijn naar antwoorden. Doug, tijdens COVID kon ik niet geloven hoeveel bezoekers mijn website trok. Ik kreeg berichten van mensen met een doctoraat die vroegen: wat is er aan de hand? Geef me antwoorden. Mensen raakten ontredderd omdat ze iets veel groters, iets kwaads aanvoelden in de manier waarop onze kerken en onze samenleving werden gesloten. Ze voelden dat er iets kwaads achter zat. Dit waren agnosten, mensen die geen praktiserende christenen waren, die naar me toe kwamen en zeiden: "Er is iets aan de hand, wat is het?" En dus moesten we klaarstaan om te getuigen, we moesten klaarstaan om onze voorraadkast met voedsel te vullen en het te delen. Ja, sommige mensen vroegen: "Moet ik wapens hebben?" Ik zei: "Nou, wat ga je dan doen? Ga je iemand neerschieten als die aan je deur komt voor een broodje?" Ik bedoel, er is een element van chaos, een afbraak van afgoderij, een element van jagen, waarbij je misschien een wapen hebt, maar uiteindelijk zijn we als christenen er niet om mensen neer te schieten. We zijn er om ze te helpen. En dat is weer iets heel anders. Ik denk dat je het hele aspect van zelfverdediging behandelt, wat een legitieme katholieke morele doctrine is: zelfverdediging. daar, maar daarop
Doug Barry • 02:07:08
Er zijn duidelijke punten die begrepen moeten worden als het gaat om het gebruik van een vuurwapen en dat soort geweld. De basisstelling in de Catechismus hierover is dat zelfverdediging in principe een dubbel effect kan hebben. Ten eerste, de intentie om het geweld te stoppen als je een bedreiging afweert, niet iemand die op zoek is naar eten, maar iemand die bedreigt. Ten tweede, het is niet de bedoeling dat we iemands leven nemen. Dat kan het effect van de actie zijn: het stoppen van de bedreiging. Johannes Paulus II zegt dat het in bepaalde gevallen moreel gerechtvaardigd is, maar je hebt gelijk. Er is een kerkelijke leer, maar die is vrij specifiek, en we zouden ons daarvan bewust moeten zijn, zodat we niet in paniek raken en zomaar in het rond schieten, want dat is absoluut de verkeerde aanpak.
Mark Mallett • 02:07:50
En eerlijk gezegd heb ik dat ook gezien, Doug. Ik ken een aantal christenen die zo praten.
Doug Barry • 02:07:55
We gaan iedereen neerschieten die het terrein betreedt. Ik weet het. Zo moet je het niet bekijken. Nee, zo moet je het niet bekijken.
Mark Mallett • 02:08:03
Maar laten we teruggaan naar de kern van de zaak, namelijk je voorbereiden om je leven voor Jezus te geven. Je voorbereiden op een nieuwe evangelisatie. Want als deze waarschuwing komt, als dit echt is, en ik geloof dat het de waarschuwing is die in Gera Bandal is uitgesproken, ik denk dat het Openbaring hoofdstuk 6 is, het zesde zegel. Het is niet het einde van de wereld. Het is niet het laatste oordeel. Het is een schudding, de grote schudding van ons geweten, zoals Gods dienaar Maria Esperanza het verwoordde. Ze zei dat het geweten van dit volk geschud moet worden, en dat het eraan komt, zei ze. Maar weet je, ik liep op een dag, vele jaren geleden, over een weg, toen ik ineens, Doug, een woord in mijn hart kreeg. En de Heer zei gewoon: wat komt er? Niemand zal erdoorheen komen, behalve door genade alleen.
Doug Barry • 02:08:48
Ja, daar ben ik het mee eens.
Mark Mallett • 02:08:49
En ik begreep het meteen: mijn gaven, mijn bezittingen, mijn wapens, wat je ook hebt, wat je ook denkt te hebben aan geloof op dit moment, de Heer zegt: alleen door genade zul je deze grote storm doorstaan. En je leest in Openbaring hoofdstuk 13, iedereen roept: Wie kan zich met het beest meten? Het controlesysteem dat de wereld op het punt staat in te voeren via digitale identiteitsbewijzen en dergelijke, niemand zal aan het surveillancesysteem ontkomen. Niemand kan dat. Niemand zal dit overleven, behalve door de genade van God. En daarom is mijn laatste woord aan jullie in deze laatste minuten: ... Hoeveel tijd hebben we nog, Doug? Want ik moet voorzichtig zijn. Ongeveer vijf minuten. Oké. Mag ik dit met je delen? Absoluut.
Doug Barry • 02:09:36
Ga je gang, mijn vriend.
Mark Mallett • 02:09:37
Oké, laat ik dit met jullie delen, want dit komt van paus Benedictus, die in 2005 tot de bisschoppen van de wereld sprak. Hij zei dat de dreiging van een oordeel ons zorgen baart, de kerk in Europa, Europa en het Westen in het algemeen. Let daar goed op, want dat is de val van wat er nog over is van het Romeinse Rijk, het wegvallen van de remmende factor, wat de komst van de Antichrist kan inluiden. De paus zei dat de Heer met dit evangelie tot ons spreekt vanuit het boek Openbaring, en dat Hij zich richt tot de gemeente van Efeze. Als je je niet bekeert, zal Ik tot je komen en je kandelaar van zijn plaats verwijderen. Paus Benedictus vervolgt: het licht kan ons ook worden ontnomen, en we doen er goed aan deze waarschuwing met volle ernst in ons hart te laten weerklinken, terwijl we tot de Heer roepen: help ons tot bekering. Schenk ons allen de genade van ware vernieuwing. Laat uw licht in ons midden niet uitdoven. Versterk ons geloof, onze hoop en onze liefde, zodat we goede vruchten kunnen dragen. Met deze woorden zegt hij, en daarmee bedoel ik dat de dreiging niet het laatste woord is dat hij zegt. Nee, er is een belofte, en die staat in Johannes 15:5. Ik ben de wijnstok en jullie zijn de ranken. Wie in Mij leeft en Ik in hem, die zal overvloedige vrucht dragen. Met deze woorden van de Heer laat Johannes ons de uiteindelijke, ware afloop zien van de geschiedenis van Gods wijngaard. Dat is waar we nu naartoe werken. God faalt niet, uiteindelijk wint Hij, de liefde wint. En daarom wil ik afsluiten met het volgende: als je Johannes 15:5 tot het einde leest, staat er dat Jezus zegt: "Als je in Mij blijft, zul je vrucht dragen, want zonder Mij kun je niets doen." Jezus zal alles doen schudden, en alles wat niet op een rots is gebouwd, zal instorten, inclusief letterlijk onze kerken. We zullen ze verliezen, en misschien verliezen we zelfs de sacramenten op sommige plaatsen. Maar Jezus zegt: blijf in mij. Dus als je hiernaar luistert en je bent weliswaar geen christen, maar je bent wel een lauwe christen, je hebt aan de zijlijn gestaan, dan wil ik je zeggen dat God zoveel van je houdt dat hij je naar deze webcast heeft geroepen. Wat moet je doen? Na deze webcast moet je op je knieën gaan, alleen in je kamer zijn en zeggen: "Jezus, ik weet dat ik gedoopt ben." Of, als je niet gedoopt bent, zeg je hetzelfde: Jezus, ik wil dat U mijn Heer en Redder bent. Ik wil U tot Heer maken in mijn leven. Jezus, ik geef mijn leven aan U. Ik heb berouw van mijn zonde. Ik wil uit Babylon ontsnappen. Zoals er in Openbaring 18 staat: ga uit Babylon, anders deel je aan haar plagen. God waarschuwt ons dus: verlaat Babylon, anders stort het op je in. En zo kun je dit doen. Je kunt tot Christus komen en een echte persoonlijke relatie met hem aangaan. En de pausen predikten dit. Ze zeiden dat bekering, en ik citeer Johannes Paulus II, betekent dat men door een persoonlijke beslissing de reddende soevereiniteit van Christus aanvaardt en zijn discipel wordt. Weet je wat? De tijd dringt, maar het is nog niet te laat. Ik denk dat we ons nu in de laatste fase bevinden van de genade die Jezus aan deze wereld heeft geschonken. En het feit dat je hier luistert, is hét moment om tegen Jezus te zeggen: "Ja, ik keer terug naar U." Net als de dief aan het kruis, die zijn leven lang alles verprutste, kun je je tot Jezus wenden en zeggen: "Gedenk mij, Heer, wanneer U in Uw Koninkrijk komt." En Hij zal je horen. Amen. Dat is de voorbereiding. Ja, Jezus.
Doug Barry • 02:13:19
Nou, en ik stond net op het punt te vragen, ik bedoel, dit soort evenementen kunnen, door Gods genade, mensen inspireren en enthousiasmeren. We sluiten hier zo meteen af voor vanavond en beginnen morgenochtend om 11 uur weer met pater Heilman, of ik, en dan pater Rehill, en dan pater Heilman. En mensen, als het allemaal voorbij is, als je hebt gesproken op conferenties en parochiebijeenkomsten, dan weet je dat er een tweede of derde dag is waarop je helemaal in vuur en vlam staat, en dan komt het dagelijkse, noem het alledaags of het geslonken, dat mensen al snel weer met beide benen op de grond zet. Nog één laatste vraag: wat bedoel je precies met 'op je knieën gaan en bidden'? Absoluut. Welke stappen denk je dat mensen de komende dagen tot deze week zouden moeten nemen? Geef ze een paar spirituele dingen, een paar natuurlijke dingen, zodat ze het gevoel hebben dat ze vooruitgang boeken. Zoek gelijkgestemden op, enzovoort. Maar welke stappen raadt u hen aan om de komende dagen te nemen, zodat ze het enthousiasme of de inspiratie die mogelijk uit dit evenement voortkomt, niet verliezen?
Mark Mallett • 02:14:18
Als je katholiek bent en dit nu luistert, doe dan deze week je best om te biechten. Bel je priester of ga naar de mis, vraag hem of je voor of na de mis kunt biechten. Want als je niet in staat van genade bent, is de biecht het sacrament dat je herstelt in een staat van genade en een juiste relatie met de Heer en met zijn mystieke lichaam. De Kerk en Jezus zeiden tegen de heilige Faustina: zelfs als je ziel als een rottend lijk zou zijn... Denk daar eens over na. Hij zei dit: Jezus, net als een rottend lijk, zal het wonder van de goddelijke barmhartigheid in de biecht je ziel volledig herstellen. Ten tweede, laat Jezus je voeden. Hij zei: wie mijn lichaam eet en mijn bloed drinkt, heeft eeuwig leven. Ontvang dus het sacrament. Als je kunt, zoek dan een kerk waar je naar de mis kunt gaan. Ik heb hier op het platteland geen mis. Maar als je in de stad bent, probeer dan een mis te vinden. Je zou zelfs naar de dagelijkse mis kunnen gaan. Ga vaker dan alleen op zondag. Ga naar de mis. Laat Jezus je voeden. Luister naar het Woord van God. Ten derde, vraag de Heilige Geest om op je neer te dalen als een nieuw Pinksterfeest. Ik hoorde een vrouw tegen me zeggen, ze schreef het me, ze zei: 'Ik heb gedaan wat je me zei, Mark, daar in de keuken.' En de Heilige Geest kwam over me. En ik kreeg een nieuwe, diepe liefde voor het Woord van God. Ik werd vervuld met de Geest. Je hebt de Heilige Geest nodig in deze tijd. Roep dus de Heilige Geest aan om je te vullen en je bevestiging aan te wakkeren tot een levende vlam van liefde. Ten vierde, neem elke dag de tijd. Neem de tijd om te eten, maar je moet ook bidden. Je kunt stoppen met eten. Je kunt vasten, en dat zou je ook moeten doen, maar je kunt je gebed niet overslaan. Neem elke dag de tijd om je door Jezus te laten voeden met zijn dagelijks brood, niet alleen de Eucharistie, maar ook met het Woord, met het Woord van God. Laat Hem je voeden. En als je je Bijbel nog niet hebt gelezen, zal God zijn Woord voor je openen. Hij zal je gaan dienen, je aanraken. Begin met het Evangelie van Johannes. Begin met het lezen van brieven zoals Galaten en Filippenzen, en verdiep je in deze woorden en lees ze. Nummer vijf: neem de hand van Onze Lieve Vrouw. Neem haar hand, als je katholiek bent en je gaat terug naar de rozenkrans. Ik weet niet waarom, maar de hemel blijft ons via zielen over de hele wereld vertellen: bid de rozenkrans. Ik weet waarom. Als je de evangeliën bidt, bid je de naam van Jezus, elk Weesgegroet. En nummer drie: neem de hand van de Moeder van God, die Jezus ons onder het kruis heeft gegeven om onze moeder te zijn. En zij is onze toevlucht in deze tijd. Zij zal je naar haar Zoon leiden. Zij zal, door de genade die in haar is gegeven, je helpen vormen, voor je bidden, voor je bemiddelen en je naar Jezus leiden. Dus neem haar hand. En nogmaals, vasten in deze tijd, zorg ervoor dat je vast en bidt, want het zal je helpen om uit Babylon te komen. Doe die dingen deze week, begin nu, maak een verbintenis, zeg ja, ik ga dit doen en het zal je het kruis kosten. Je zult de opstanding niet bereiken zonder het kruis. Als het je iets begint te kosten...
Doug Barry • 02:17:24
Het is pijnlijk, hallelujah, je weet dat je op de goede weg bent, ja, dat is geweldig, dat is geweldig Mark, dankjewel broer, dit was geweldig, fantastische informatie. We willen je graag nog eens terugzien bij een toekomstige topconferentie. Dit was fantastisch. De reacties die binnenkomen zijn geweldig en uh, God zegene je.
Mark Mallett • 02:17:41
Je broer, heel erg bedankt hiervoor. Ik hou van je bediening, ik hou van je gasten die morgen komen en ik bid voor jullie allemaal dat dit enorm veel vrucht zal dragen. Nogmaals bedankt, Doug, het was echt geweldig.
Doug Barry • 02:17:50
Het is een voorrecht om bij je te zijn, dankjewel. God zegene je vriend. We zien je nog wel. En vergeet niet om naar Marks website te gaan: thenowword.com, thenowword.com, thenowword.com. Kijk daar eens naar, je ziet de ticker 'Ticket tape' onderaan. En vergeet ook niet: brcoalition.com/unite. Weet je, Mark maakt daar echt geweldige punten die we niet moeten vergeten. Nog een paar afsluitende opmerkingen, slechts een paar minuten voordat we dit voor vanavond afsluiten. Zoals je daar even op het scherm zag, begint het morgen om 11 uur 's ochtends. Centrale tijd. Ik ben zo bij je. En kort daarna krijgen we pater Rehill te gast. En dan zal mijn goede vriend, pater Richard Heilman, zich bij ons voegen. Ik ben daar ontzettend enthousiast over. Oh, wacht, vergeef me. Nee, ik kijk alleen maar naar het rooster. Dat had ik mis. Ik ben er klaar voor. Pater Heilman is rond 11.05 uur aan de beurt. Zorg dat je hier om 11 uur bent. Central. 11 am Central. Dat mag je niet missen. Mijn goede vriend, pater Heilman, is als eerste aan het woord, direct na mijn introductie. En we gaan van start om 11.05. Hij zal worden opgevolgd door pater Rehill. En dan zal ik de laatste spreker van de dag zijn. Dus sluit je morgenochtend om 11 uur bij ons aan. voor pater Richard Heilman, mijn landgenoot en mede-presentator van de VS Grace Force podcast. Pater Mark, vergeef me, pater Mark, Mark Mallett, vergeef me, Mark Mallett brengt een aantal uitstekende punten naar voren waar we over na moeten denken. In de huidige tijd, met alles wat er in de wereld gebeurt, zien we Gods werk in de harten van heel veel mensen op allerlei niveaus. Morgen hoort u weer van pater Heilman, pater Rehill en mijzelf. We worden er allemaal door getroffen. Als we privé praten, kan ik je verzekeren dat we het volledig met elkaar eens zijn. Iedereen lijkt wel iets net een beetje anders en unieks te hebben. En God is er heel goed in om mensen op verschillende manieren aan te raken, met het oog op hoe Hij wil dat deze dingen in beweging komen. Het is net een meerlagig schaakbord met miljoenen stukken erop. En God heeft alles perfect in goede banen geleid, maar Hij wil wel onze medewerking. Hij wil dat we met genade samenwerken. Hij wil dat wij deel uitmaken van de kracht van genade. Hij wil dat we deel uitmaken van een team zoals de coalitie, Be Our Coalition. Het idee hierachter is dat we samenkomen en ons verenigen, BeOurCoalition.com/unite. Daarom hebben we dat gedaan. zodat we in deze tijd kunnen groeien. En er zijn zoveel indicatoren beschikbaar. Toen Mark het had over het verlaten van Babylon vanwege zaken als sociale media en entertainment en dergelijke, werden we overspoeld met informatie. Er is een muziekstuk dat ik soms op internet beluister. Het is gewoon profetische, instrumentale, gebedsvolle muziek. En de titel die je op het scherm ziet is: Consumeer mij, Heer. Omdat we volledig in beslag zijn genomen door de wereld. We hebben ons op vele manieren laten verteren, vermalen en uitgespuugd worden door de dingen van de wereld. We leven met FOMO, de angst om iets te missen. We willen onze sociale media vaak checken. We willen weten wat er aan de hand is. We raken verstrikt in de roddels, de laster, de geruchten en al die verschillende aspecten van ons leven. En ze kunnen erg veel tijd in beslag nemen, ze kunnen ons overweldigen. We moeten dus even een stap terug doen. En de vastentijd is daar een uitstekende periode voor. Maar dan moeten we wel ruimte maken in ons leven om te vereenvoudigen. De brief aan de Thessalonicenzen spreekt over het nastreven van een rustig leven. en je met je eigen zaken bemoeien. Dat is wat St. Paulus zegt tegen de Thessalonicenzen. Streef naar een rustig en vredig leven en bemoei je met je eigen zaken. Dat zijn dingen waar we in moeten trainen en ons op moeten voorbereiden. De voorbereidingstop waar we het hier over hebben, omvat dus veel meer dan alleen voedsel, water, onderdak, medische benodigdheden en verdedigingsmaatregelen. Dat zijn allemaal zeer authentieke stukken. Dat zien we overal ter wereld. Dat is nodig. Wat ontdekten we tijdens de stroomuitval in het zuidelijke deel van de Verenigde Staten na de recente storm waar we het over hadden? Mensen hadden stroom nodig. Ze hadden water nodig. Op sommige plekken waren leidingen gesprongen. Mensen hadden hulp nodig. Mensen moesten tijdelijk vrienden en familieleden in huis nemen. Er waren hotels die vol zaten met mensen die gewoon een plek nodig hadden om naartoe te gaan. Er zal altijd behoefte blijven bestaan aan hulp en ondersteuning voor mensen in deze gebieden. Het onoverwinnelijke lidmaatschap dat we aanbieden, en dat u kunt vinden op brcoalition.com/unite, is een cursus. Als je je daarvoor aanmeldt, betaal je in principe een maandelijks bedrag. Ik denk dat we daarvoor 27 dollar vragen. En er is een gratis proefperiode van zeven dagen. Dus je probeert het uit. We bieden wekelijks een live-uitzending aan. En in deze cursus krijg je toegang tot de BREP-cursus en het hele trainingsarchief met tientallen video's, interviews en dergelijke die we hebben gemaakt om je op al deze verschillende manieren beter voor te bereiden. En het is absoluut het proberen waard. Je kunt je ervoor aanmelden. Ga zeven dagen. Gratis proefperiodes beschikbaar. En in die zeven dagen kun je veel van die informatie tot je nemen en een goed beeld krijgen of je het wel of niet leuk vindt. En als het niet bevalt, krijg je je geld terug. Maar het is een manier om je te verdiepen in een enorme hoeveelheid materiaal dat we hebben samengesteld om mensen te helpen zich spiritueel en natuurlijk beter voor te bereiden. Gezien wat Marcus bedoelde met al die verschillende bewegingen van God, weet dan dit: wat gebeurde er bijvoorbeeld met Jozef in het Oude Testament? toen hij in de gevangenis belandde op een vermeende aanklacht wegens seksuele intimidatie. En dan krijgt de farao allerlei dromen waarin vreemde dingen gebeuren. Runderen, scheurbuikrunderen en vette runderen. Runderen met scheurbuik eten de vette runderen op, maar ze worden er niet groter van. Wat gebeurt er hier? En Jozef wordt uit de gevangenis geroepen. En wanneer hij met de farao spreekt, legt hij diens droom uit. Zo spreekt God tot heel Egypte en de omliggende provincies. De Bijbelvertaling spreekt zelfs van de hele wereld. Maar het was in ieder geval de hele wereld die daar op dat moment aanwezig was. En in die droom spreekt God door een van de meest verdorven, kwaadaardige heidenen op aarde in die tijd, de farao van Egypte, valse goden van Egypte, enzovoort. God spreekt door hem in die droom die Jozef uitlegt, en Hij vertelt hem dat er een hongersnood op komst is. Maar wat moeten we doen? Hij zegt dat je je moet voorbereiden. Dus voor iedereen die denkt dat God ons in tijden van beproeving niet wil voorbereiden, denk dan eens aan dat schriftvers N. Volg het advies van Mark Mallett op. Ga op je knieën zitten, bid en vraag God wat Hij in deze tijd van je verlangt. Want of je je nu wel of niet aansluit bij onze onoverwinnelijke strijd, we moeten de tekenen des tijds in de gaten houden en ons afvragen: Lieve God, wat wilt U dat ik doe? Sommigen van jullie hebben misschien het gevoel dat God jullie niet op een natuurlijke manier inspireert tot enige voorbereiding. Dat is geheel jouw keuze. Maar als God zegt: ja, zorg dan voor wat eten en drinken. Wees bereid om mensen te helpen. Zorg ervoor dat uw kinderen, uw baby's, uw partner en uw ouders klaarstaan om in een crisissituatie opgevangen te worden. Dus, of je je nu aanmeldt voor Indomitable of niet, ik denk dat het een geweldige optie is om te overwegen en uit te proberen. Echt waar. Zo niet, neem dan in ieder geval de meest voor de hand liggende maatregelen: zorg voor extra voedsel, extra water en extra medische benodigdheden, zoals extra medicijnen. Mocht iemand extra medicijnen nodig hebben voor het geval, zoals Mark al zei, de toeleveringsketen uitvalt en we deze spullen niet meer zo makkelijk kunnen krijgen. Laten we eerlijk zijn, we vinden het heel makkelijk om gerustgesteld te worden door het feit dat – en ik heb het vandaag nog gedaan – ik iets op Amazon heb besteld. Het komt morgen. Ik heb wat supplementen besteld die ik graag gebruik tijdens het sporten, gewoon basisproducten zoals creatine en dat soort dingen. Weet je wat? Het zal er morgen zijn. Zo snel, daar zijn we zo aan gewend. Maar wat als dat verandert? Wat als het verandert dat we de basis niet zo snel onder de knie kunnen krijgen? Houd daar dus rekening mee. En uiteraard is het spirituele aspect verreweg het belangrijkste onderdeel hiervan. Kijk in ieder geval eens op Comitable op brcoalition.com/unite. Ga erheen, bekijk het eens en zie of het iets voor je is. En vergeet niet, zelfs in de tijd van Jozef in Egypte bereidden ze zich niet voor op één jaar, niet op twee, niet op vier, niet op vijf, maar op zeven jaar. Zeven jaar lang hebben ze zich voorbereid. Ze hadden zeven jaar lang een premie ontvangen. Zeven jaar. Zeven jaar van overvloed ter voorbereiding op zeven jaar van hongersnood. Ja, de farao maakte Jozef tot tweede in rang onder de farao. En hij reisde door heel Egypte, en ze besteedden veel tijd aan het nemen van de nodige maatregelen. Je kunt je niet zomaar voorbereiden op zeven jaar hongersnood. Dat vergt een behoorlijke infrastructuur, echte inspanning en gedegen planning. God heeft er geen bezwaar tegen dat we dat doen. Sterker nog, hij roept ons daar soms toe op. We moeten dit alles dus vanuit een biddend perspectief bekijken, niet vanuit angst, maar vanuit geloof. En we moeten de juiste en heilige stappen zetten, zodat we die innerlijke rust kunnen vinden en ervoor kunnen zorgen dat we onze verantwoordelijkheden en plichten ten aanzien van de mensen om ons heen ook daadwerkelijk nakomen. Nogmaals, ik kan je niet genoeg bedanken voor je bijdrage. Het was een fantastische kans om vanavond met jullie allemaal samen te zijn. En ik wil jullie allemaal vragen om voor ons en onze gasten van morgen te bidden. Pater Richard Heilman is als eerste aan de beurt om 11.05 uur. Wees hier om 11 uur. Log in alstublieft. Laten we om 11 uur klaarstaan. Ik blijf even bij je. Ik zal mijn vriend voorstellen en dan zal hij ons een geweldige presentatie geven. En na hem volgt pater Dan Rehill. En tot slot zal ik nog wat vertellen over natuurlijke bereidingsmethoden. We gaan een noodtas samenstellen, een soort survivaltas, om je een aantal praktische stappen te geven. En er zijn nog een paar andere punten die ik wil aankaarten met betrekking tot enkele profetieën die er zijn en hoe die zich verhouden tot ons dagelijks leven. En er zullen altijd nog wel wat andere dingen opduiken en eventuele vragen die we kunnen beantwoorden, zullen we morgen aan het eind van de dag ook nog behandelen. Oké, iedereen, we gaan dit afronden. Laten we afsluiten met een gebed. Wij willen onze Heilige Moeder aanroepen. Laten we daarom samen een Weesgegroet bidden en Onze Lieve Vrouw vragen om bij ons te zijn terwijl we nadenken over en bidden over de informatie die we vanavond hebben gehoord en wat morgen ons zal brengen. En dat we het vuur, de inspiratie en de gedrevenheid niet verliezen om die volgende stap te zetten, wat die stap ook moge zijn die God van ons verlangt. En natuurlijk begint en is alles geworteld in gebed. In de naam van de Vader, aan de Zoon, aan de Heilige Geest. Amen. Wij vragen U, Heer, door de voorspraak van onze Heilige Moeder, onze beschermengelen en onze patroonheiligen, om vannacht bij ons te zijn terwijl we al deze informatie verwerken waarover we hebben gesproken. Geef ons de leiding, de wijsheid en de raad om te weten wat U van ons verlangt in deze tijd, in deze historische momenten waarin we leven, zodat we samen kunnen komen als die coalitie van trouwe christenen, trouwe katholieken, waartoe U ons roept. Wij vragen de voorspraak van de Heilige Moeder, altijd bij alles wat wij doen, dat zij ons naar haar Zoon zal leiden en ons zal laten zien wat haar Zoon van ieder van ons verlangt. En samen, Wees gegroet Maria, vol van genade, de Heer is met u. Gezegend zijt gij onder de vrouwen, en gezegend is de vrucht van uw schoot, Jezus. Heilige Maria, Moeder van God, bid voor ons zondaars, nu en in het uur van onze dood. Amen. St. Jozef, een voorbeeld voor alle arbeiders, bid voor ons. In de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest. Amen. Oké, iedereen. Het was wederom fantastisch om met jullie allemaal samen te zijn. Ik hoop en bid dat je een fantastische avond hebt. Slaap lekker vannacht. In die vrede van God, denk dan aan het vers uit Filippenzen 4, te beginnen met vers 6, Filippenzen 4, vers 6 en 7. Wees nergens bezorgd over, maar breng alles in dankbaarheid en smeekbede voor God. Bidden. En dan zal de vrede van Christus, die bescherming biedt, de vrede van God die alle begrip te boven gaat, uw harten en gedachten bewaren in Christus Jezus. overstijgt elk begrip. Dat is ons doel. We bereiden ons niet voor uit angst. We doen het in geloof. Oke. Okee. Morgen weer, om 11 uur. We kijken er naar uit je te zien. Ga naar BRCoalition.com/unite voor meer informatie. Ik kijk uit naar een paar geweldige toespraken van pater Heilman en pater Rehill morgen. Laten we dit naar een hoger niveau tillen en beter voorbereid zijn, zowel fysiek als mentaal en spiritueel. Okee. God zegene jullie allemaal en gaf jullie kracht. Ik kijk ernaar uit jullie morgen allemaal om 11 uur te zien. Centrale tijd.
Om met Mark mee te reizen De Politia Militar hield zelfs tijdens de pre-carnaval festiviteiten de zaken al nauwlettend in de gaten. Nu Word,
klik op onderstaande banner om abonneren.
Uw e-mail wordt met niemand gedeeld.
Nu op Telegram. Klik:
Volg Mark en de dagelijkse "tekenen des tijds" op MeWe:
Luister naar het volgende:



