De Geest van Profetie

 

IIn deze gloednieuwe webcast komen Mark Mallett en professor Daniel O'Connor weer samen om te bespreken wat de ware kern van profetie is: het voorspellen van de toekomst, of ons oproepen tot het heden?

 

Watch

 

Listen

 

Afschrift

LET OP: Het volgende is geautomatiseerd en kan fouten bevatten.

 

Mark Mallett • 00:00
Hallo, ik ben Mark Mallett, en welkom bij een gloednieuwe aflevering van Countdown to the Kingdom. Het is alweer een tijdje geleden. Vandaag willen we het hebben over wat de geest van profetie is. Wat is deze website en waar gaat profetie over? Om hierover te praten, heb ik eindelijk mijn collega, professor Daniel O'Connor, te gast. Hij is te gast bij Countdown to the Kingdom. Nou, dat was een abrupte onderbreking, de themamuziek... wat een manier om terug te keren in 2006, maar het is beter nu je in beeld bent, Daniel. Hallo mijn vriend, fijn om terug te zijn. Hallo, broeder. Het is veel te lang geleden. Nou, dat is het ook. Vroeger zei ik altijd: live vanuit Albany, New York, maar vandaag moet ik zeggen: live vanuit Florida, meneer Daniel O'Connor. Daar ben je dan. En wat een geweldige manier om 2026 te beginnen met een kitscherig geluidseffect. Dat is tenminste mijn mening.

Prof. Daniel O'Connor • 01:12
Ik vertrouw erop dat jullie vandaag nog meer voor ons in petto hebben, nu we hier met mijn ietwat onhandige achtergrond verdergaan. Hopelijk kunnen jullie me goed horen en zien. Maar goed, we wilden verdergaan waar we gebleven waren, Mark, van onze vorige webcast.

Mark Mallett • 01:28
Ja. Waar ging dat ook alweer over? Ik weet het echt niet meer. Als jullie, luisteraars, toevallig weten waar onze laatste webcast over ging, stuur ons dan een e-mail en dan hervatten we deze webcast. Nee, echt niet. Het is alweer zo lang geleden, hè? Ik weet het niet, zes tot acht maanden geleden. En we hebben brieven gekregen van mensen die vragen wanneer we weer bij elkaar komen. Nou, oké, en ik ben... ik ben...

Prof. Daniel O'Connor • 02:00
Ik kom mensen zomaar tegen, echt willekeurig. Ik zou er een hele webcast over kunnen maken, hier in Florida, over hoe ze wachten tot we de volgende webcast online zetten en dat het mijn schuld is. Geef Mark de schuld niet, ik ben gewoon heel slecht in het weer oppakken van mijn routine, met eindeloze beproevingen in mijn leven. Maar natuurlijk is er meer aan de hand. Proberen de tekenen des tijds te onderscheiden en ermee om te gaan in overeenstemming met Gods wil. En dat is wat we met jullie hopen te doen, heel direct, heel open, heel eerlijk.

Mark Mallett • 02:33
Vandaag. Nou, eigenlijk stonden jij en ik op het punt een webcast te doen toen er plotseling een koufront over New York trok. En je zou ons een korte samenvatting kunnen geven van wat er gebeurde, want het was net iets uit een John Candy-film, uh, dingen die ik bedoel, je was een gat aan het graven in je kelder of

Prof. Daniel O'Connor • 02:51
Ik was een gat aan het graven, en dit is echt waar, weet je, dit is geen excuus, ik had echt alles wat mis kon gaan met mijn huis. Ik had mijn vrouw al jaren beloofd dat we een aanbouw zouden laten bouwen, omdat we meer ruimte nodig hadden om thuisonderwijs te geven. Dus uiteindelijk zei ik gewoon: ik ga het doen. Al die aannemers hebben me in de steek gelaten, dus ik huurde een graafmachine. En ik had nog nooit eerder een graafmachine gebruikt, maar ik huurde er een. En ik wist gewoon niet wat ik aan het doen was, maar ik huurde een graafmachine. Ik begon een gat te graven op mijn terrein. En ik ging maar door en door. En toen vloog de graafmachine in brand. Hij stond gewoon in lichterlaaie. Ik rende naar binnen en pakte een brandblusser. Het verhuurbedrijf bracht me een nieuwe graafmachine. De rupsbanden van die waren eraf gevallen. Ik boorde me dwars door mijn septische tank en infiltratieveld. Dus ik zwom in rauw rioolwater terwijl ik probeerde door de rotsbodem heen te breken. Na een meter stuitte ik op de rotsbodem. Dus ik probeer door de rotsbodem heen te graven. Ik moest iets anders huren om bij de rotsbodem te komen. En toen brak mijn internetverbinding naar huis. En ik begroef mijn telefoon. Ik begroef mijn telefoon met daarin een portemonnee met mijn creditcards en mijn identiteitsbewijs. En toen kregen we de zwaarste koufront die New York ooit heeft meegemaakt. Mijn leidingen bevroren. Mijn kantoor liep onder water. Wil je dat ik naar binnen ga? Nu neem ik eindelijk een korte pauze.

Mark Mallett • 04:21
Even in Florida. In Florida. O jee. Nou, wat we ook doen, we laten je nooit meer een graafmachine aanraken. O, ik zal het toch moeten doen.

Prof. Daniel O'Connor • 04:32
Tenzij ik een aannemer kan vinden. Je kunt niemand vinden die het werk voor je doet. Je moet het gewoon zelf doen.

Mark Mallett • 04:38
Ja, je moet het zelf doen. Ja, het kost je vier keer zoveel. Heb je trouwens je portemonnee al gevonden, of moeten mensen die weten dat je in Florida bent nu meteen bij je thuis op zoek gaan naar je telefoon en portemonnee?

Prof. Daniel O'Connor • 04:48
Ja, het ligt begraven onder miljoenen kilo's aarde. Archeologen zullen het over jaren wel vinden. Ik moest mijn creditcards blokkeren, een nieuwe identiteitskaart aanvragen en een nieuwe telefoon kopen.

Mark Mallett • 04:59
We vragen ons af waarom dit begraven is.

Prof. Daniel O'Connor • 05:03
Ik weet het, ik ben benieuwd wat ze zullen zeggen als ze het vinden.

Mark Mallett • 05:05
Wie weet?

Prof. Daniel O'Connor • 05:06
Het zal in een vredige sfeer hangen. We nemen later contact met je op.

Mark Mallett • 05:11
In een vredige sfeer, ja. Een beetje zoals in een roman van Michael O'Brien. Ze graven iets op en vinden een portemonnee. Maar het is een geweldig boek, het nieuwe boek van Michael O'Brien. Ik probeer me de titel nu te herinneren.

Prof. Daniel O'Connor • 05:21
Iedereen zegt dat ik Father Elijah moet lezen. En ik heb het nog niet gelezen. Mijn vrouw heeft het wel gelezen. Ze vindt het geweldig. Is dat het boek dat je in gedachten hebt?

Mark Mallett • 05:32
Nee, Father Elijah is een van Michael O'Briens eerste boeken. Toen ik het las, voelde het als een retraite. Michael O'Brien werkt nu aan een trilogie, waarvan het eerste deel al is verschenen. Mijn excuses dat ik de titel even kwijt ben, maar dit boek gaat over mensen die de vrede ervaren. Het is een meeslepend boek. Echt meeslepend en prachtig. Het deed me denken aan hoe je een van je boeken begon, ik denk dat het Thy Kingdom Come was, waarin je een scenario schetste van hoe het zou kunnen zijn in een wereld van vrede.

Prof. Daniel O'Connor • 06:09
Ik heb een korte meditatie gehouden over hoe het tijdperk van vrede eruit zou kunnen zien. Ik herinner me dat ik daar op mijn terras zat te mediteren over wat het tijdperk van vrede zou kunnen brengen, wat het koninkrijk van de goddelijke wil zou kunnen inhouden. Natuurlijk ben ik geen profeet. Ik ken de toekomst niet. Maar ik zie de vogels en de planten en denk na, ik koester me in de pracht van de lente, over wat God voor ons heeft gedaan. En hoe wat we nu in de schepping zien, eigenlijk een schaduw is van wat God uiteindelijk wil geven wanneer de leeuw naast het lam ligt en de elementen al hun zegeningen delen. En uh, dat tijdperk van vrede komt eraan, wanneer het koninkrijk van de goddelijke wil regeert en zijn koninkrijk komt en zijn wil geschiedt op aarde zoals in de hemel. Dat komt eraan.

Mark Mallett • 07:03
En daar gaan we het aan het einde van deze uitzending over hebben. We willen daarop terugkomen omdat we mensen willen blijven wijzen op de hoop die eraan komt. Want dit zijn echt moeilijke tijden. In dat opzicht wilden we, voordat we wat dieper ingaan op de inhoud van de uitzending van vandaag, over de geest van profetie, even stilstaan ​​bij waar we naartoe gaan. Waar is Countdown to the Kingdom de afgelopen zes maanden gebleven? Nou, je kwam erachter om één reden: Daniël zat vast in een gat met een graafmachine terwijl hij zijn portemonnee probeerde te vinden. En dat is waar, dat klopt. Maar vanuit mijn perspectief zal ik mijn standpunt delen, en dan kun jij, Daniël, de jouwe geven. Maar ik denk dat veel mensen die Graaf van het Koninkrijk volgen, zich er waarschijnlijk van bewust zijn dat er vorig jaar een periode was waarin er echt veel geruzie en beschuldigingen op internet waren. Ik weet niet of het concurrentie was of wat het was, maar het was er wel. Er waren veel aanvallen op jou en mij, die we niet hebben verdedigd. Ik denk zelfs niet dat we het hadden kunnen verdedigen zonder een echt schandaal van verdeeldheid op internet te veroorzaken. En ik denk dat jij en ik, zonder er zelfs maar met elkaar over te praten, besloten om afstand te nemen van alles, omdat er een enorme focus lag op sensationele profetieën. En als je die sensationele profetieën niet steunde, dan onderdrukte je profetieën en zei je dat je zieners de mond snoerde. En ik zag dat gewoon en ik dacht: dit... Dat is niet waar Countdown of the Kingdom om draait. Het gaat niet om sensationele profetieën. Het gaat erom mensen te helpen om nu, in het heden, te leven, Christus te volgen en voorbereid te zijn op wat er in de wereld gaat komen. Daar nemen we absoluut geen afstand van. Maar vanuit mijn hart, Daniel, voelde ik dat ik afstand moest nemen van de storm die op internet losbarstte. We deden eigenlijk gewoon wat we de afgelopen vijf jaar, sinds de lancering van dit programma op Annunciation in maart 2020, al deden: samen met de kerk deze zieners onderzoeken. Van sommigen moesten we afstand nemen, omdat ze, eerlijk gezegd, dingen naar buiten brachten die ofwel onjuist waren, ofwel volledig misplaatst. We vonden dat we niemand veroordeelden. We zeiden alleen: we gaan deze specifieke ziener niet langer volgen. En dat zorgde voor veel controverse. Dus, dat was wat ik moest doen. Ik moest echt goed nadenken: wat doen we nu eigenlijk met Countdown? Wat zijn de vruchten die we hebben geplukt? En ik denk dat we een reset nodig hadden. En dat is waar jij en ik nu staan. Maar ik laat jou het woord nemen. En ik zou graag willen weten waar je hart de afgelopen zes tot acht maanden is geweest. Want veel mensen vroegen zich af: waar zijn Mark en Daniel? Waar zijn jullie gebleven?

Prof. Daniel O'Connor • 10:13
Ja, en mensen hebben me dat ook gevraagd. En ik heb precies op dezelfde plek gezeten. Maar ik was mentaal niet altijd even sterk, omdat ik klaarstond om specifiek op elke aanval te reageren. Ik bedoel, ik had een video klaarstaan, maar toen realiseerde ik me dat mensen, ze noemden mijn naam niet eens, maar er waren video's die tienduizenden, honderdduizenden keren bekeken werden en die mij en Mark openlijk aanvielen. En ik had kunnen reageren, en ik heb het bijna gedaan. Ik weet zeker dat je me een beetje geholpen hebt om afstand te nemen, Mark. En toen besefte ik: weet je, dat hoef ik niet te doen. We kunnen een stapje terug doen, die onzin even laten bezinken en tijd nemen voor zuivering, terugkeer naar de basis, gebed en bezinning op wat God werkelijk van ons vraagt, wat in wezen helemaal niet verschilt van wat we vanaf het begin al doen. Maar soms moet je de storm gewoon laten bedaren. Soms is de verleiding groot om te worstelen, hoe luidt het gezegde ook alweer? Je moet niet met een varken worstelen, want ze trekken je de modder in en slaan je dan. Uit ervaring, weet je nog dat er een citaat is, zoiets dergelijks. Maar goed, we hebben een stap teruggezet. Maar ik zal je vanaf nu citeren, het klinkt goed, toch? Dus we hebben een stap teruggezet, helemaal niet vanwege twijfel over wat we hebben gezegd. Sterker nog, ik denk dat we steeds dichterbij komen, ongelooflijk dichtbij de verwezenlijking van waar we al jaren voor waarschuwen. Maar ja, de duivel probeert zich overal mee te bemoeien. En wanneer we persoonlijke openbaring onderscheiden op basis van de vruchten ervan, dan komt dat uit het evangelie. Dat is in feite wat Jezus als voornaamste criterium geeft om profetieën te beoordelen: aan hun vruchten zult u hen herkennen. En maar al te vaak denken we alleen maar: oké, ik zie dat er iets gaande is in de wereld of in de kerk. Ik kijk naar de resultaten die het oplevert bij andere mensen, op andere plekken, misschien zelfs in het nieuws. En op basis daarvan beoordeel ik. Maar er is een nog belangrijker aspect aan verbonden. En dat is het beoordelen van de resultaten van iets in je eigen leven. En je moet gewoon ontzettend eerlijk tegen jezelf zijn. Wat zijn de gevolgen van een individuele profetie, privé-openbaring, ziener of verschijning voor mijn eigen leven? Maakt het me raar, excentriek en paranoïde, waardoor ik reizen en uitgaan vermijd en niet meer doe wat God van me vraagt ​​in de wereld, of maakt het me juist onbevreesd en hoopvol, en inspireert het me om een ​​heilige te worden? Ik kan die afweging niet voor je maken, Mark, maar kom alsjeblieft altijd terug op datgene wat we in deze aflevering noemen: de geest van de profetie. En zo meteen delen we een paar citaten over wat de geest van profetie inhoudt. Maar je moet wel aandacht besteden aan deze vruchten in je eigen geestelijk leven. En je moet ze vooral in de biecht onderscheiden, bovenal tijdens geestelijke begeleiding. En als iets je dichter bij Jezus en Maria brengt, bij de sacramenten, als het je tot een heilige maakt, ga er dan vol voor. Als het je raar maakt en je, weet je, allerlei bijgelovige dingen laat doen, in de veronderstelling dat deze of gene procedure je zal beschermen tegen wat er komen gaat, misschien niet, misschien wel...

Mark Mallett • 13:59
Ergens anders, dat is zo goed gezegd en uhm, weet je, wat je zei deed me denken aan uhm, Sint Cyrillus van Jeruzalem, je weet wel, over het gekibbel en zo, dat is op internet te vinden en Sint Cyrillus. Cyrillus van Jeruzalem was een kerkleraar in het begin van de 4e eeuw. En hij zei: Haat jegens de broeders maakt vervolgens de weg vrij voor de Antichrist, want de duivel bereidt van tevoren verdeeldheid onder het volk voor, opdat hij die komen zal hen welgevallig zal zijn. En dit zien we overal ter wereld, maar vooral hier in Noord-Amerika, waar we het Engelstalige nieuws ontvangen. Maar we zien dit in veel landen, vooral in het Westen, deze verdeeldheid. En in Amerika is het nu echt uit de hand gelopen, de haat tussen mensen. En ik, weet je, toen Countdown to the Kingdom zes, acht maanden geleden, of wanneer dat ook was, onder vuur lag, dacht ik gewoon: we kunnen dit spel niet blijven spelen. Dit is een regelrechte valkuil die tot verdeeldheid zal leiden. En weet je, ik ben op dit moment bezig met een artikel. Het zal waarschijnlijk tegelijk met deze video of de dag ervoor worden uitgebracht. Maar over de aanval op het leergezag. En een van de boodschappen die Onze Lieve Vrouw ons geeft en die we aan het ontcijferen zijn, was aan Angela gericht. Dit is Onze-Lieve-Vrouw van Zorro in Italië. En dit specifieke bericht dateert van 8 juni 2022. En nogmaals, voor degenen die Countdown to the Kingdom nog niet kennen: Daniel en ik nodigen slechts een select aantal zieners uit om hier te presenteren. Ze worden aangeleverd door onze vertaler die momenteel in Frankrijk woont. Peter Bannister is een grote steun geweest door zijn tijd te besteden aan vertalingen. Deze zieners verkeren, voor zover wij weten, in een redelijke positie. Ik denk dat ze nog steeds onderzocht worden door hun bisdom. Maar in deze specifieke verschijning zegt Angela, de zieneres, dat de Maagd Maria haar hoofd boog. En na een tijdje zei ze tegen me: kijk, dochter, ik heb Sint gezien. De Petruskerk in Rome. Vervolgens een reeks beelden van vele kerken. Ze waren allemaal gesloten. St. De Petruskerk was gehuld in een grote, zwarte rookwolk. Toen begon moeder weer te praten. Mijn zeer geliefde kinderen, bid veel voor mijn geliefde kerk. Bid, kinderen, bid tot de Heilige Vader, bid. De kerk zal moeilijke tijden moeten doormaken. Er zal een grote scheuring ontstaan. Ze zag de hele zuilengalerij rondom St. Het huis van Peter werd getroffen door een zware aardbeving. Alles schudde. En op dat moment zei de Maagd Maria: dochter, wees niet bang. Laten we samen bidden. De waarschuwing, en het is niet de eerste keer dat we de afgelopen decennia van zieners hebben gehoord, gaat over een mogelijk schisma in de kerk. En, weet je, in 1 Thessalonicenzen 2, St. Paulus spreekt over een grote afval, een grote afwijking van het geloof. Weet je, er bestaat nu een gevaar, en ik weet zeker dat jij dat ook ziet, Daniel, bij mainstream influencers, podcasters, nieuwswebsites. Ze gooien zomaar termen in het rond als 'er komt een valse paus' en zo. Maar ik vind dat roekeloos, want je moet wel even verduidelijken wat je daarmee bedoelt: valse paus? Betekent een valse paus gewoon een slechte paus? Betekent dit dat een paus gewoon geen goede leider is, dat hij een slecht beoordelingsvermogen heeft? Hij zegt dingen slordig. Hij benoemt slechte bisschoppen. En dat alles maakt hem nog geen valse paus. Maar volgens de canonieke opvatting is een valse paus of tegenpaus simpelweg iemand die ongeldig is gekozen. Anders zouden we een paus kunnen krijgen die gewoon een schaamteloze publieke zondaar is, en dat is in de geschiedenis van de Kerk al voorgekomen. Maar wat er gebeurt, is dat we zien dat dit in de openbaarheid wordt aangewakkerd. Mensen gaan naar sociale media en beginnen daar het oude idee op te rakelen dat paus Leo misschien een valse paus is. Want ze beweerden al dat paus Franciscus de valse profeet uit Openbaring 13 was. Welnu, Daniel, ze hadden het mis, want paus Franciscus is er niet meer. Rechts.

Prof. Daniel O'Connor • 18:35
Dus dit zijn de gevaren. Ze zijn nog niet gebeurd. Juist. En, weet je, dat is iets wat we in gedachten moeten houden: als je iets beweert dat neerkomt op de bewering dat de valse profeet regeert, moet je je ervan bewust zijn dat je je these hebt gekoppeld aan de veronderstelling dat alle voorspelde gebeurtenissen zich binnen de komende drieënhalf jaar zullen voltrekken. Want de openbaring is duidelijk: de valse profeet en het beest zullen slechts gedurende die periode regeren. Dat had natuurlijk geen betrekking op paus Franciscus. En zoals Marcus al zei, een valse paus is iemand die beweert paus te zijn, maar niet is gekozen. En als er geen enkele kardinaal is die zegt dat de huidige paus niet rechtsgeldig is gekozen, dan is de kans 0% dat de huidige paus niet rechtsgeldig is gekozen. Denk je echt, ik bedoel, wat je zegt is dat God ons als wezen heeft achtergelaten? Als je denkt dat we bloggers en podcasters nodig hebben die ons vertellen wie de paus is, dan is dat onzin. Het idee dat er geen enkele kardinaal op aarde zou zijn die ons zou kunnen vertellen wie de paus is, nee, God zou dat nooit doen. En Mark, weet je, wij zeggen dat als mensen die zich ervan bewust zijn dat we in de eindtijd leven, waarin wat al eeuwenlang is voorspeld op het punt staat te gebeuren. Zelfs Mark en ik zeggen: nee, je hoeft je geen zorgen te maken over het idee van een paus die regeert en die door elke kardinaal op aarde als de paus wordt aangewezen. Dus laat die gedachte los. Het is belangrijk om in deze apocalyptische tijden op het rechte pad van onze Heer te blijven. Het gaat er niet om zo ver mogelijk naar links of rechts te rennen, maar om vast te houden aan de waarheid, die nooit één bepaalde stam of de andere zal zijn, geen ideologisch kamp of de andere. Blijf bij de paus, maar begrijp tegelijkertijd dat zijn persoonlijke meningen geen magisterium zijn. Voor het leergezag, ga naar de catechismus. En natuurlijk, voor de openbare openbaring, ga naar de Schrift. Als je je daaraan houdt, komt het goed. De apocalyps is geen intelligentietest. Het is een test van heiligheid.

Mark Mallett • 21:00
Amen daarop. Onze Lieve Vrouw zei, nogmaals, in deze boodschap die we samen met Angela aan het onderzoeken zijn: bid voor de Heilige Vader. Bid, kinderen. Het is echt belangrijk om op te letten wat ze zegt. Ze zei niet: bid dat je zult weten wie de Heilige Vader is. Weet je, Daniel, ik ken geen enkele geloofwaardige, authentieke profetie waarin Onze Lieve Vrouw ons waarschuwt en zegt: pas op, want er zal ooit een paus in de kerk regeren die volkomen vals is, maar je zult het niet weten, of iets dergelijks. Dat doet ze niet. In alle boodschappen aan de Dienaar van God, Pater Stefano Golby, bleef Onze Lieve Vrouw steeds maar weer zeggen: blijf in gemeenschap met de Heilige Vader. Het hele plan van de Vrijmetselarij is om het pausdom te ondermijnen. Dat is hun doel. Ik ben een boek aan het lezen. Ik ben het net aan het uitlezen. Het heet De Oorlog van de Antichrist tegen de—excuseer me, het is Monseigneur Dillon, en ik ben ineens—de titel schiet me te binnen. Maar het is in feite De Oorlog van de Antichrist tegen de Kerk.

Prof. Daniel O'Connor • 22:09
Is dit de versie die door Joshua Charles is bewerkt?

Mark Mallett • 22:14
Ja, dat is hem, inderdaad.

Prof. Daniel O'Connor • 22:16
Ja, hij is een goede vriend van me. Ja, lees dat boek zeker. En ja, Joshua Charles is geweldig.

Mark Mallett • 22:22
Mijn vrouw keek me laatst aan en zag de titel van mijn boek alsof we samen in bed lagen te lezen. En ze zei: "Ik kan niet geloven dat je voor het slapengaan aan het lezen bent."

Prof. Daniel O'Connor • 22:34
Je kruipt lekker bij de open haard terwijl de sneeuw daar in Canada naar beneden valt en je leest over de Antichrist. Dat is toch wat je doet?

Mark Mallett • 22:41
De Antichrist en het plan van de Vrijmetselarij om de hele boel te ondermijnen. Ja, nee, dat is mijn lectuur voor het slapengaan. Maar weet je, er is een soort genade voor, want ik probeer tegenwoordig elk moment dat ik kan te gebruiken om te leren en te begrijpen wat er gaande is. Maar hier komt het. Wil je weten wie Satan als vijand beschouwt? Nou, kijk naar de Vrijmetselaars, hun hele plan. En dit boek van Joshua is trouwens briljant, want het geeft ons documenten in handen die eigenlijk niet voor ons bedoeld waren. Maar je ziet hoe ze van plan waren de media over te nemen, instellingen over te nemen, leiders over te nemen, politieke partijen over te nemen. En grotendeels is dat ze gelukt. Neem bijvoorbeeld de coördinatie rondom COVID-19, het sluiten van katholieke kerken over de hele wereld, het feit dat iedereen in de pas liep met iets dat uiteindelijk net zo erg bleek te zijn als de griep. Het is buitengewoon wat er is gedaan. En nu, zoals we net voor de webcast van vandaag lazen, horen we dat ze alweer bezig zijn met een simulatie van een andere pandemie. Ik had hier ergens een nieuwsbericht over staan.

Prof. Daniel O'Connor • 23:59
– Ja, en weet je, Mark, we zijn met Countout of the Kingdom begonnen op de dag, geloof ik, dat de lockdowns in ieder geval in mijn thuisstaat van kracht werden. Sorry, ik heb iets in mijn oog. Het was volgens mij dezelfde dag. – Is dat een balk in je oog of een splinter?

Mark Mallett • 24:17
Sorry.

Prof. Daniel O'Connor • 24:17
– Ik probeer de balk uit je oog te halen, Mark. Ik heb alleen een splintertje in mijn oog.

Mark Mallett • 24:25
– Je dwaalt af.

Prof. Daniel O'Connor • 24:27
Maar weet je, sommige mensen vragen zich misschien af: oké, wat is er gebeurd met al die apocalyptische voorspellingen die we een paar jaar geleden hoorden? Daarop antwoord ik: die komen nu uit. De duivel kent de toekomst niet perfect, want hij is geen god en alleen God kent de toekomst perfect. Dus hij moet oorlogsvoering voeren, de reacties peilen en vervolgens zijn uiteindelijke strategie verfijnen. En ik blijf er absoluut van overtuigd dat wat er gebeurde op de dag, de dag waarop we begonnen met Countdown of the Kingdom, ik blijf ervan overtuigd dat we nu de vervulling daarvan zien. COVID zorgde voor een universele afschaffing van het openbare offer van de Mis zoals nooit tevoren in de hele geschiedenis van de kerk. En dat is het voornaamste doel van de Antichrist: de Eucharistie, de Mis, afschaffen. En hij is daar tijdens COVID natuurlijk niet helemaal in geslaagd. Er waren nog steeds privémissen, sommige goede plekken stonden toe dat de openbare Mis werd opgedragen. Sommige goede priesters zeiden: nee, dit is mijn roeping van God. Ik ga de mis opdragen. Ik ga mijn gelovigen, mijn kudde, toelaten, en het kan me niet schelen wat anderen ervan vinden. En dat is wat ik hoop dat alle priesters hebben geleerd voor de volgende tirannie, wat die ook moge zijn, maar dat is wat je moet doen. Maar de duivel gaat weer iets ontketenen. En de volgende keer zal het niet alleen maar zijn, ik haat het woord 'alleen maar', want wat we een paar jaar geleden zagen, wat apocalyptisch was, maar het zal niet alleen maar dat zijn, het zal nog erger zijn. En je leven zal op het spel staan ​​omdat je een vrome katholiek blijft. En toch moet je een vrome katholiek blijven. Je moet in de waarheid blijven, je moet de sacramenten blijven ontvangen, want wat de prijs daarvoor ook is, het is het waard. En als je priester bent, is het de moeite waard om ze te blijven aanbieden.

Mark Mallett • 26:30
Ja, en ik denk, Daniel, dat wat we hebben meegemaakt tijdens de coronapandemie een soort weeënperiode was. Ik vergeleek het met het breken van de vliezen bij een vrouw. De vliezen breken en ze gaat naar het ziekenhuis en ze maken zich klaar. En ik heb het gevoel dat we in diezelfde periode van voorbereiding zitten. En ik denk dat het een interessante periode is, want ik denk dat veel mensen in deze tijd aftellen naar het Koninkrijk, weet je, al die voorspellingen, al die profetieën, het leven is weer normaal, het zal voor altijd normaal blijven. Maar vanuit mijn perspectief, ik weet dat het jouw perspectief is, zien we alles zich ontvouwen en op zijn plaats vallen. Ik bedoel, een van de hoekstenen van onze website, Countdown of the Kingdom, was deze tijdlijn die de weeën laat zien die Jezus beschrijft en die eigenlijk ook door Johannes in Openbaring 6 worden beschreven. Het tweede zegel na het eerste zegel, dat we beschrijven als de tijd van genade, die ruiter op het witte paard die op weg gaat naar nieuwe overwinningen, ik geloof, was het Pius XII? Ik weet niet meer zeker of het Pius XII was die zei dat die schrijver Jezus symboliseert. En het is alsof hij deze pijnlijke weeën leidt, omdat hij degene is die er de overwinning uit zal halen. Het is een prachtige analogie. Maar het tweede zegel lijkt te betekenen dat de vrede verbroken is. Ik bedoel, vlak voor deze webcast keken we nog even naar de krantenkoppen van vandaag. En de krantenkop van vandaag is: nucleair verdrag verlopen op de laatste dag. Dus we zien de landen zich weer voorbereiden op de Derde Wereldoorlog. Ze storten zich halsoverkop hierop af. Het derde zegel.

Prof. Daniel O'Connor • 28:15
Ga je gang. Ja. Sorry, ik wilde het even snel zeggen, want, weet je, we hebben het daar een paar jaar geleden al over gehad, toen Rusland Oekraïne binnenviel. Sommige mensen zeggen toen: oké, dat is oud nieuws. Nee, het tegendeel is waar. Het is nu actueler dan ooit. Waarom? Omdat geen enkele ontwikkeling sindsdien ons van die afgrond heeft weggehaald. We zijn er alleen maar dichterbij gekomen. En toch rekent de duivel erop dat je denkt: oké, het is normaal. Alles komt wel goed. Dit is gewoon gebruikelijk. Nee, dat is het niet. We zijn steeds dichterbij gekomen. En wat zegt de Bijbel? Wanneer iedereen vrede en veiligheid wenst, komt er plotselinge verwoesting over hen. En we zijn zo dichtbij het punt dat we vergeten dat we op de rand van de afgrond staan, dat mensen het over vrede en veiligheid gaan hebben alsof alles nu goed gaat. Dat is niet zo. We zijn dichterbij dan ooit.

Mark Mallett • 29:10
Weet je, het is interessant dat je die Bijbeltekst aanhaalt. Paulus zegt dat wanneer mensen spreken over vrede en veiligheid, er verwoesting komt. Paulus zegt dan: blijf wakker, wees nuchter en waakzaam. In de Hof van Getsemane vielen de apostelen in slaap. En natuurlijk hebben jij en ik het erover gehad dat wat er werkelijk over de wereld komt, het lijden van de kerk is. We zullen onze Heer en zijn lijden volgen tot aan de opstanding, zoals in de catechismus wordt onderwezen. En vergeet ook niet de gelijkenis van de tien maagden: vijf zijn wijs, wier lampen vol zijn, en vijf die geen olie voor hun lampen hebben meegebracht. Maar opmerkelijk is dat ze alle tien in slaap vielen. Ik denk dat we ons nu in een periode bevinden waarin mensen denken: er gebeurt niets. En ze vallen in slaap. Daarom maken we deze webcasts. We houden deze website beschikbaar om je eraan te herinneren en te zeggen: blijf niet alleen wakker, maar zorg ervoor dat je lamp vol is. En daar komen we aan het einde van de webcast op terug, want dat is het belangrijkste. Ik kan me dat zelf niet eens herinneren.

Prof. Daniel O'Connor • 30:14
Dus ze vielen allemaal in slaap. Allemaal. Maar vijf van hen hadden tenminste nog olie in hun lampen voor als het zover was.

Mark Mallett • 30:25
En toen hoorden ze de roep: 'De bruidegom is gekomen!' En toen werden ze allemaal wakker en konden de vijf gaan en waren ze klaar om de bruidegom te ontmoeten. Jezus geeft dus een heel beknopt idee van wat dit inhoudt, maar weet je, je kunt geen genade geven. Ik kan de genade in mijn hart niet geven aan iemand die buiten de genade staat, die misschien in doodzonde leeft, die is afgevallen. Ik kan je geen genade geven als je de waarheid hebt geweigerd, als je je hart hebt verhard. En dit is de waarschuwing van Paulus in 2 Thessalonicenzen hoofdstuk 2. Hij zegt: omdat jullie de waarheid hebben geweigerd te geloven, laat God een grote misleiding toe, een sterke waan. Zij die weigeren de waarheid te geloven, zullen de leugen, de grote misleiding, omarmen. En dat is echt Daniël. Een van de belangrijkste dingen die me bezighoudt in mijn blog op Now Word en hier bij Countdown is dat ik, en ik weet dat jullie dat ook zien, de eerste tekenen zie van deze sterke waan, waarbij mensen de globalistische leugens geloven. Ik heb al heel veel gesproken over wat er achter de klimaatverandering schuilgaat. We hebben het gehad over wat er achter de opwarming van de aarde schuilging en wat er achter COVID-19 speelde. En nu ik dat zeg, Daniel, denk ik dat we mensen daarmee triggeren. Oh, wat bedoel je? Wat bedoel je? Je trekt dat verhaal in twijfel? Wat bedoel je?

Prof. Daniel O'Connor • 31:48
Ik bedoel, weet je, dit is wat ik bedoel. Begin maar eens over sterke waanideeën, als je me daar eenmaal over laat beginnen, dan houd ik niet meer op. Want dit idee, dit is een heel ander verhaal. Maar dit idee dat buitenaardse wezens ons komen redden, dit is ineens een hype in de mainstream media en het klinkt absoluut absurd, en dat is het natuurlijk ook. Maar ineens gaat Obama viraal in het nieuws, oh jee, je ziet het daar op het scherm, oh, ik wist niet dat je dat had. Dus Obama heeft net gezegd dat aliens echt bestaan. Oké, ze zitten niet in Area 51, maar ze bestaan ​​echt. Dit was niet de onthulling zelf, maar ik denk dat Obama Trump hiermee uitdaagde om de onthullingen openbaar te maken. En helaas denk ik dat Trump dat ook zal doen. Deze grote misleiding sluit aan bij alles wat we hebben meegemaakt: we hebben hoorzittingen in het Congres gehad, we hebben klokkenluiders gehad, dit domineert zelfs het mainstream nieuws, terwijl dat vroeger niet zo was. Vroeger was het nogal marginaal, want het is inderdaad absurd. Maar nu dit idee dat buitenaardse wezens hier zijn om ons te redden, deze schandalige leugen, ik geloof dat dit een van de belangrijkste aspecten is van de sterke misleiding waar de Schrift voor waarschuwt. Waarom? Het is een straf, niet omdat God het wil. Augustinus verduidelijkt dat dit Gods toelatende wil is, citeer: "Hij zendt de sterke misleiding omdat we hebben geweigerd de waarheid lief te hebben." Het is dus als een straf. God heeft ons zoveel kansen gegeven om de waarheid lief te hebben. Maar wat hebben we als samenleving gedaan? We hebben haar verworpen. We hebben de leugen geloofd, we hebben leugens geloofd over huwelijk en gezin. We hebben de grote afvalligheid die de kerk zelf decimeert. We hebben, ik bedoel, er is geen grotere tragedie denkbaar dan het feit dat de overgrote meerderheid van de mensen een leven leidt in objectieve doodzonde. En dit is al tientallen jaren het geval. Dus we hebben de leugen geloofd. We hebben geweigerd de waarheid lief te hebben. Wat gebeurt er dan? God zendt, of beter gezegd, staat toe, een sterke misleiding met valse tekenen en wonderen. Dus wanneer je deze explosie ziet van zogenaamde tekenen en wonderen, deze bijna schijnbare wonderen, deze ogenschijnlijke schendingen van de natuurwetten die in het nieuws worden gepresenteerd, lees dan 2 Thessalonicenzen nog eens. Lees de paragraaf uit de Catechismus, ik geloof dat het 675 is, en bedenk dat dit alles is voorzegd. Ik zal niet zwichten voor deze misleiding. Het staat ook allemaal in het boek Openbaring. Het beest, de valse profeet, het beeld.

Mark Mallett • 34:38
Dat klopt, en ik denk dat zelfs met kunstmatige intelligentie, Daniel, ze de dingen kunnen doen die we zien. Jezus zei dat Satan een leugenaar is en de vader van de leugens. En op dit moment is een van de grootste tekenen des tijds op internet de explosie van kunstmatige intelligentie. Het is echt interessant hoe het Vaticaan dit interpreteert en bespreekt in hun document. Ik weet de titel niet meer, maar ik heb er wel een geschreven.

Prof. Daniel O'Connor • 35:08
Er stond een artikel over, zeg het nog eens, Antica et Nova, het was nog maar een jaar geleden, deze maand of vorige maand, ja.

Mark Mallett • 35:16
Heel goed, en ze hebben er een kleine voetnoot bij gezet, waarin ze verwijzen naar het beest uit Openbaring en het beeld van het beest. En weet je, zovelen van ons zeggen nu: elke keer als ik een video zie, vragen mensen zich af: is het wel echt? Er is zoveel nepnieuws, Daniel. En tot nu toe hebben jij en ik nog niet in de verdediging hoeven schieten om te zeggen: nee, dat is niet mijn stem. Dat ben ik niet. Dat heb ik niet gezegd. Ik twijfel er niet aan dat het waarschijnlijk wel zal gebeuren, maar we bidden dat we dat punt niet hoeven te bereiken. Ik bedoel, het zou kunnen, Daniel, dat mensen niets plaatsen tenzij het op deze website staat. Dus als het niet op deze website staat, is het misschien niet echt. Ik weet niet hoe we dit kunnen beheersen. Maar het punt is dit: Hij is de vader van de leugens. En we lezen in Openbaring hoofdstuk 13 over dit beeld van het beest. En op dit moment is Satan een leugenaar en de vader van de leugens. En alles wordt een leugen. Trouwens, Jezus zei ook over Satan dat hij een dief is die komt om te doden en te vernietigen. En ik zeg dit als muzikant en als artiest: kunstmatige intelligentie steelt van ons artiesten. Mensen vinden het zo cool. Kijk, ik ga naar die Sodu-website of zoiets, al die websites. Ik vertel ze wat ik wil voor een nummer, en ze reproduceren gewoon een nummer van studiokwaliteit met zang van studiokwaliteit en al die dingen. Maar weet je wat? Ze halen dit uit de muziek die er al is, van de artiesten en de manier waarop we zingen, de manier waarop we intoneren, de muziek die we maken. En ze stelen het. En de meeste van deze websites vragen geld om dieper in de website te duiken. Dit is diefstal. Dus we zien het als het ware voor ons, Daniël. Oké, laat me nog één ding zeggen over Satan. Jezus zei vanaf het begin dat hij ook een moordenaar is. Een leugenaar, een dief en een moordenaar. En al deze zaken komen nu tot een hoogtepunt. We hebben nu de leugen met kunstmatige intelligentie en we staan ​​op de rand van een UFO-misleiding. We hebben nu het element van een dief via kunstmatige intelligentie en het stelen. En nu zien we in landen als Canada, en steeds vaker in de Verenigde Staten, in Zwitserland en andere landen, euthanasie, abortus, de cultuur van de dood.

Prof. Daniel O'Connor • 37:42
Het is net in New York aangekomen. Onze zogenaamde katholieke gouverneur heeft dat zojuist in New York tot wet verheven. En ik was daar, in het staatsparlement, aan het bidden dat het niet zou gebeuren. Sterker nog, ik heb daarover een livestream op mijn kanaal uitgezonden. En New York, ik ben een New Yorker, maar ik heb het gevoel dat New York een belangrijke dominosteen is die elk moment kan omvallen. Ik zat daar ter plekke op mijn knieën de rozenkrans te bidden tegen het homohuwelijk toen dat voor het eerst in New York werd aangenomen. Ik denk dat het in 2011 was. Dat was een belangrijke kettingreactie die omsloeg. Waarom? Omdat het symbolisch is. Mensen beschouwen New York als de hoofdstad van de wereld. Mijn vriend en ik baden de rozenkrans hiertegen op het moment dat het voorbijging. En de AP-fotografen waren er vlakbij, dus de belangrijkste foto die op de internationale krantenkoppen stond, was van mij en mijn vriend die de rozenkrans baden tegen dit. Maar hetzelfde gebeurde toen New York de meest radicale pro-abortuswet aannam. Ik was er toevallig bij en bad ertegen op het moment dat de wet werd aangenomen. Ik hoorde demonische kreten van valse vreugde van de voorstanders van abortus toen de wet werd aangenomen. Het is gewoon verontrustend hoe toevallig ik erbij was toen New York ten prooi viel aan deze duivelse kwaden. Maar euthanasie is uniek, want er is een passage in Jezus' woorden aan de dienaar van God, Lodewijk des Vaderlands, in de trant van: de straffen zullen komen wanneer de mens zichzelf niet langer kan verdragen en zichzelf wil vernietigen. Ik wou dat ik me die passage nu kon herinneren, maar ik zie dat als zelfmoord, als euthanasie. En ik zie het als een van de laatste dominostenen die vallen, zo niet dé laatste dominosteen voordat de straffen beginnen, als de culturele Institutionalisering van zelfdoding: een man die definitief het leven opgeeft. Chesterton GK noemde zelfmoord het ultieme kwaad. Hij zei dat een moordenaar één mens doodt, maar een zelfmoordenaar de hele wereld doodt, omdat hij zei dat de zelfmoordenaar elke bloem beledigt door te weigeren voor haar te leven. Dat is diepgaand, maar dit is niet iets wat ik zou zeggen tegen iemand die worstelt met zelfmoordgedachten. Ze hebben een vriend nodig, ze hebben liefde nodig. Ze hebben iemand nodig die voor ze zorgt. Maar als je het filosofisch bekijkt, is het een existentiële verwerping van God. Het is een existentiële afwijzing van zijn goedheid bij het scheppen van de wereld. En blijf alert wanneer je ziet dat dit zich verspreidt, want het heeft nu bijna de hele westerse wereld overgenomen: geïnstitutionaliseerde zelfmoord. En ik denk ook aan de zegels van de Openbaring, de mannen die zeggen: "Val op ons neer en verberg ons voor de toorn van het Lam." Natuurlijk is er het zesde zegel met de waarschuwing, maar mensen die de dood verkiezen boven wat er over de wereld komt, dat is een misleiding uit de hel. De ware boodschap is er een van hoop, inspiratie en opwinding. Dit is de beste tijd ooit om te leven. Voor wie? Voor hen die God liefhebben. Als je God liefhebt, is alles wat er in je leven gebeurt specifiek voor jouw welzijn bestemd. Als je God haat, is het precies andersom. Uiteindelijk zijn dat de enige twee keuzes die je hebt.

Mark Mallett • 41:16
We keren eigenlijk terug naar de Hof van Eden, naar de allereerste verleiding. Satan verzint eigenlijk niets nieuws. En de eerste verleiding is dat je als een god kunt zijn en van de boom der kennis kunt eten. Welnu, de nieuwe boom der kennis is tegenwoordig kunstmatige intelligentie. Die staat daar als de mogelijkheid om alles en iedereen in de wereld te weten. En het is de bedoeling om nog een stap verder te gaan en chips, of wat ze ook maar willen, in je hersenen te implanteren zodat je alwetend wordt. Niet helemaal alwetend, maar is het alwetend?

Prof. Daniel O'Connor • 41:53
Alwetend? Almacht betekent almachtig. Alwetend. Dat is wat ze ons beloven, zeker. Dat is wat ze ons aanbieden, alwetendheid. Net als in de Hof van Eden, toch?

Mark Mallett • 42:05
Maar zelfmoord daarentegen betekent juist almachtig worden, alwetend zijn. Ik verklaar dat ik een God ben. Ik kan zelf bepalen wanneer ik leef en wanneer ik niet leef. Abortus, dat is hetzelfde. Ik bepaal het leven van het kind in mijn baarmoeder. En dat kun je zelfs doortrekken naar oorlogen, waar we het doden van anderen rechtvaardigen voor onze nationale belangen en dat soort dingen. Zo zie je hoe de misleiding van de Antichrist in het spel komt. Want zoals er in 2 Thessalonicenzen staat, is de gruwel in werkelijkheid deze, deze zoon des verderfs, die zich verzet tegen en zich verheft boven elke zogenaamde god of voorwerp van aanbidding, zodat hij plaatsneemt in de tempel van God en zichzelf tot God uitroept. De geest van de Antichrist is dus in wezen individualisme. Dat is uiteindelijk waar het op neerkomt: je verklaart dat je God bent, tot het punt waarop je je lichaam kunt veranderen, je borsten kunt laten amputeren, je geslachtsdelen kunt laten verminken en je gender kunt bepalen. Tegenwoordig kun je een gender bedenken, en dat is dan wie je bent. In werkelijkheid leven we in de geest van de Antichrist, en volgens de katholieke traditie zullen we een man zien komen, de zoon des verderfs, van wie Pius X in 1903 zei dat hij mogelijk al op aarde is. Kun je je voorstellen wat Pius X zou zeggen als hij dit vandaag zou horen? Maar er is nog iets anders aan de Hof van Eden. En daardoor verspeelden Adam en Eva deze geweldige gave die ze hadden. Het was de gave om te leven in de goddelijke wil, waarbij de goddelijke wil iets was dat van hen was. Gods wil was hun wil. Adams wil was één met de goddelijke wil. Het was alsof het één enkel testament was. En zo bracht God, door middel van Adam, de hele schepping tot volmaaktheid en ordende Hij alles door Adam. En er heerste volkomen harmonie tussen alle dieren, de vogels, tussen de hele schepping. Maar toen Adam en Eva vielen, toen ze ervoor kozen goden te zijn, deze misleiding van de Antichrist, die nu weer helemaal terugkomt in onze tijd, toen viel die harmonie weg en kwam de dood in de wereld. En de rest van het verhaal staat daar. Kijk naar ons. Even terug naar onze tijdlijn: Daniël, het derde zegel, economische ineenstorting. Kijk eens naar waar Peter Schiff voor waarschuwt met betrekking tot de VS. economische crisis. Ik bedoel, als de dollar daalt, zul je een nieuwe wereldorde zien ontstaan. Het vierde zegel spreekt over voedseltekorten, hongersnoden, plagen, enzovoort. En we zien dat de voedselprijzen en de inflatie stijgen. Toen had je het weer over plagen. U noemde dat er pandemiesimulaties plaatsvinden. Het vijfde zegel dat we in onze tijdlijn over de Graaf van het Koninkrijk noemden, lijkt een kleine vervolging te zijn. En we zien dat christenen wereldwijd steeds meer vervolging te verduren krijgen. En dit alles leidt ons naar die waarschuwing waar Daniël over sprak, deze verlichting van het geweten die in feite het laatste moment van dit tijdperk is, waarop we moeten kiezen of we Gods plan zullen volgen, namelijk de komst van het koninkrijk van God, of dat we Satans plan volgen, namelijk zijn koninkrijk dat hij op aarde wil vestigen. Het is een botsing tussen twee koninkrijken. Dit is precies wat we nu meemaken. Johannes Paulus II zei: we staan ​​voor de uiteindelijke confrontatie tussen de kerk en de antikerk, tussen het evangelie en het anti-evangelie, toch? Die cultuur van de dood, de tegenstelling tussen Christus en de antichrist, zoals diaken Keith Fournier, die in Philadelphia was toen Johannes Paulus II er was, zei dat hij die woorden had gehoord. En dit is waar we naartoe gaan. Maar uiteindelijk is het doel van Countdown to the Kingdom dat we je voorbereiden op de letterlijke vervulling van het Onze Vader. En Daniel, ik denk dat mensen dit ontgaan. We bidden hier elke dag voor, maar denken mensen daar wel eens aan? We wachten op de letterlijke vervulling van het Onze Vader.

Prof. Daniel O'Connor • 46:26
Ja, dit is het aftellen naar het koninkrijk, niet het aftellen naar de straffen. We erkennen dat de tuchtiging eerst moet plaatsvinden. Maar dat is eigenlijk slechts een bijzaak. De boodschap is precies waar we elke dag voor bidden. De boodschap is wat de catechismus beschrijft als het meest volmaakte van alle gebeden, de samenvatting van het hele evangelie. En dat is een citaat van St. Thomas Aquinas en de kerkvaders. Wat is dat? Het Onze Vader. En wat is het hoogtepunt van het Onze Vader? Het hoogtepunt van het Onze Vader is ongetwijfeld: Uw Koninkrijk kome, Uw wil geschiede op aarde zoals in de hemel. En dat is het voorbeeld voor jouw leven en voor de wereld. En dat moet elke dag weerspiegelen. Dus wat is dat? Uw wil geschiede op aarde zoals in de hemel? Hoe voeren de heiligen Gods wil uit in de hemel? Worstelen ze ermee en verzetten ze zich een tijdlang tegen wat ze werkelijk willen, om uiteindelijk toch te doen wat God wil? Nee. Gods wil is het leidende beginsel van hun leven. En natuurlijk zullen velen van ons moeten worstelen, moeten vechten, moeten strijden. Maar uiteindelijk worden we geroepen tot iets nog hogers. En dat is leven in overeenstemming met de wil van God. De wil van God wordt het leidende principe in je leven. En dat is waar je naar moet streven, vooral met deze lengte, door het Onze Vader tot het levensprogramma van je discipelschap als christen te maken. En dat is precies wat paus Franciscus zei dat het model zou moeten zijn voor het jaar van de hoop, dat net is afgesloten. Weet je, het jaar van hoop is net voorbij. Geef alle hoop op, want er is geen hoop meer. Nee, grapje. Het jaar van hoop is dus voorbij, maar dat betekent eigenlijk dat ik het zie als een teken dat we heel dicht bij de tijd komen dat de profetieën vervuld zullen worden. Maak van het Onze Vader het programma "Uw wil geschiede op aarde zoals in de hemel, uw leven boven alles". Maar wees je er ook van bewust dat Gods overwinning niet ter discussie staat. We zitten niet te wachten op een soortgelijk programma als Countdown of the Kingdom om de laatste ontwikkelingen te volgen, alsof we naar de Super Bowl kijken om te voorspellen wie er gaat winnen, zodat we onze weddenschappen daarop kunnen plaatsen, bijvoorbeeld op Polymarket of waar ze tegenwoordig ook weddenschappen plaatsen. Nee, alsof we weten dat God gaat winnen. De enige vraag is hoe snel, hoeveel straffen er eerst moeten plaatsvinden en wie aan zijn kant zal staan. En je kunt ze nog aanpassen, weet je, die details staan ​​niet vast. Dat God zal overwinnen, dat zijn koninkrijk zal komen, dat staat vast. En we gaan een citaat zien dat je beter niet kunt betwisten, want het komt van de hoogste autoriteit die je je kunt voorstellen, van de allerhoogste, de grootste profetie die je je op dat moment kunt voorstellen. Dat staat niet ter discussie. De vraag is hoeveel tuchtiging er eerst moet komen, hoe snel, en wie er aan Gods kant zal staan ​​als het zover is. Jouw taak is om dat zo snel mogelijk te laten gebeuren, met zo min mogelijk straffen vooraf. En het allerbelangrijkste: zoveel mogelijk mensen aan de juiste kant verzamelen. Het kost minder moeite dan je denkt. Je kunt de wereld ingaan met een rozenkrans in je hand, klaar voor elke ontmoeting die de Heilige Geest op je pad brengt, klaar om hem die roos in je hand te geven en te zeggen: "Mag ik u mijn rozenkrans geven?" Mag ik voor u bidden? Geloof je in Jezus? Gelooft u dat het Onze Vader letterlijk betekent wat het zegt? Verkondig dat. Verkondig zijn barmhartigheid. Verkondig zijn wil. Vertel de mensen dat het Onze Vader letterlijk betekent wat het zegt. Jezus zegt tegen Louisa: "Ik verlang er hevig naar om mijn koninkrijk te geven, maar ik wacht tot de mensen ernaar verlangen." Zodra ik zie dat ernaar verlangd wordt, zegt Jezus tegen de dienstmaagd van God, Louisa Picoretta, zal ik mijn koninkrijk schenken. Laten we hem dat verlangen dus laten zien. En Mark, je had daar een citaat van een buitengewone kardinaal.

Mark Mallett • 50:40
Okee. Welnu, dat verlangen wordt helemaal aan het einde van het boek Openbaring uitgedrukt, nietwaar? Waar staat: de geest en de bruid roepen uit: kom Heer Jezus, Maranatha, kom. We kunnen de komst van het koninkrijk bespoedigen door ervoor te bidden en door ons hart erop voor te bereiden. En dit is precies de reden waarom Onze Lieve Vrouw verschijnt, bijna alsof de wereld weer een bovenkamer is, terwijl ze ons voorbereidt op deze uitstorting, in feite, van de gave om te leven in de goddelijke wil. En daar bereiden we ons op voor. En ik sluit de uitzending af met wat we afgelopen zondag, vóór de vastentijd, in de eerste lezing hebben gehoord. Het is een prachtig, werkelijk prachtig boek dat ons uitdaagt. Maar goed, we wilden dit onderdeel over wat de geest van profetie nu eigenlijk is, nog even afronden. En, weet je, het staat letterlijk in het boek Openbaring, hoofdstuk 19, vers 10. Er staat geschreven: want het getuigenis van Jezus is de geest van de profetie. En wie deed dat, wat is het getuigenis van Jezus? Het is dat ik de weg, de waarheid en het leven ben. Wie mij volgt, zal eeuwig leven hebben. Wie in mijn naam gelooft, Ik ben gekomen opdat hij leven zou hebben en het in overvloed zou hebben. Dat is de geest van de profetie. Volg mij, treed tot mij toe, vertrouw op mij, ontvang mij in de sacramenten. Dat is waar Countdown to the Kingdom om draait: Jezus aannemen. Zoals in een bericht uit Medjugorje stond, en waar we het beiden mee eens zijn, denken Daniël en ik dat Medjugorje werkelijk het kloppende hart van de profetie in de wereld is. En hoewel de boodschappen eenvoudig zijn, zijn ze toch heel diepgaand. Als je op zoek bent naar sensatie, moet je niet naar Medjugorje komen voor die boodschappen. Maar als je op zoek bent naar de essentie, de geest van de profetie, luister dan naar wat Onze Lieve Vrouw zei op 25 januari 2026. Ik roep jullie op om te bidden en een zegen te zijn voor al diegenen die Gods liefde nog niet kennen. Ze zegt niet: "Ik roep je op om voor anderen te bidden." Ze zegt: Ik roep jullie op om te bidden. Dit duidt op een transformatie waardoor je een andere Christus wordt. Het is dus niet langer ik die leef, maar Christus die in mij leeft. Dat is St. De woorden van Paulus. St. Paulus belichaamde de geest van de profetie. Hij werd een nieuwe Christus op aarde. Ik hou ook van Daniel. Ze zegt: wees positieve mensen, vol gebed en liefde voor God. Weet je, de wereld is momenteel zo donker. Het is zo somber en de mensen zijn zo verdeeld. Ze haten. En ze zegt: kom op jongens, wees positief. Wees een teken van liefde en vreugde. Dat is waar Countdown to the Kingdom om draait. Het is niet zo dat Daniel en ik de meer dramatische gebeurtenissen zoals schisma's of natuurrampen en dergelijke afkeuren. Als de hemel ons dat vertelt en het een geloofwaardige profetie is, dan moeten we profetieën niet minachten. Dat staat toch gewoon op onze voorpagina? Veracht de woorden van de profeten niet, maar toets alles en houd vast aan wat goed is. Maar de geest van de profetie is dat wij een nieuwe Christus zullen worden en dat wij zullen schijnen met het licht van Christus in dit tijdperk van duisternis, dat ons leidt naar een tijdperk, een tijdperk van vrede. En je hebt gelijk, ik had deze catechismus in mijn hand toen ik naar het Apostolaat van de Gezinscatechismus ging. Heb ik een wijding ontvangen? En ik herinner me dat ik iets oppakte, en ik vroeg me af: in welke staat hebben ze daar een catechismus, een familiecatechismus?

Prof. Daniel O'Connor • 54:29
Ze hebben een stuk grond van een katholieke familie in Ohio. Is dat degene die je in gedachten hebt?

Mark Mallett • 54:34
Dat is de plek waar mijn vrouw en ik vele jaren geleden op bezoek gingen, bij de familie Conacher, nu bekend als Dienaar van God, Gwen Conacher. Dienaar van God. Ze hebben daar een apostolaat, en ik pakte een catechismus en sloeg die open. En ik las deze woorden van kardinaal Mario Luigi Chiapet. Hij was de pauselijke theoloog voor zes pausen tot Johannes Paulus II. En ik zag zijn brief die voorin het boek was gepubliceerd, en daarin stond dit: Ja, er werd een wonder beloofd in Fatima, het grootste wonder in de geschiedenis van de wereld, op de opstanding na. En dat wonder zal een tijdperk van vrede zijn dat de wereld nog nooit eerder is geschonken. En Daniël, ik zal het even samenvatten. Je kunt het een periode van vrede in Fatima noemen. Je kunt het een tijdperk van vrede noemen, zoals ook in andere privé-openbaringen is gebruikt. Je kunt het de heerschappij noemen, de symbolische heerschappij in Openbaring 20 van de duizendjarige heerschappij van Christus. Hoe je het ook wilt noemen, de pausen hebben het de dageraad van een nieuw tijdperk genoemd, een nieuwe lente. Er zijn allerlei benamingen voor. Misschien is de belangrijkste wel de triomf van het Onbevlekte Hart. Maar dit is wat er na deze barensweeën komt: een heerlijke sfeer van vrede, wanneer God in ons de gave zal herstellen die Hij aan Adam en Eva gaf. Hij zal in ons de goddelijke wil herstellen zoals die in Jezus was. En de Catechismus leert dit, en ik zal het parafraseren, maar er staat: zoals het in Jezus was, zo zal het ook in de bruid zijn. En dit is wat er in de loop der tijd zal gebeuren, vóór het einde der tijden. We hebben nog een paar minuten, Daniël.

Prof. Daniel O'Connor • 56:14
Het is een garantie. En alsjeblieft, ik ben maar een of andere sukkel, maar ik hoop niet dat je in de verleiding komt om hetzelfde te zeggen over kardinaal Chiapia, de theoloog van de paus voor vijf pausen vanaf Pius XII. En paus Johannes Paulus II, geloof ik, hield zijn uitvaartrede, en hij prees het vermogen van deze kardinaal om de tekenen des tijds te interpreteren. Deze kardinaal was met name een expert in Fatima. En sommige mensen zeggen: "Oh, Fatima, dat is profetie. De triomf, het tijdperk van vrede, dat ging allemaal over de val van de Berlijnse Muur." Of dat het gewoon een vage verwijzing naar de hemel is. Nee, Onze Lieve Vrouw bedoelt precies wat ze zegt. Er zal een vernietiging van naties plaatsvinden, die helaas waarschijnlijk al op de rand van de afgrond stonden. Maar dan zal haar onbevlekte hart zegevieren, een tijdperk van vrede zal aan de hele wereld worden geschonken. Kardinaal Schiap zegt dat dit een tijdperk van vrede is zoals nog nooit in de geschiedenis is voorgekomen, een wonder dat alleen onderdoet voor de opstanding van God in het vlees. Je moet begrijpen dat dit eraan komt, want tenzij je overtuigd bent van de overwinning, zul je niet met de juiste ijver strijden, met dezelfde passie, toewijding, enthousiasme en optimisme. Als je slechts een treurige soldaat bent die depressief is omdat je alleen maar de straffen en het bedrog ziet die voor je liggen, zul je daar steeds meer over horen, want dat is wat ons te wachten staat. Maar we moeten geloof hebben. We moeten zien met de ogen van het geloof, zelfs wanneer alles wat we met de ogen van het vlees zien, verderf aankondigt. We moeten ons herinneren wat ons door de ogen van het geloof is verteld, namelijk dat onze bovennatuurlijke hoop weliswaar altijd in de hemel is, maar dat er ook een aardse dimensie van hoop is, die feitelijk, feitelijk, de materie van hoop is, deze aardse, deze beloofde triomf van God, van het Onbevlekte Hart, van het Heilig Hart. Je moet weten dat die komt. En die kennis, dat geloof, zal je de ijver geven die je nodig hebt om te strijden voor Jezus Christus, voor zijn triomf in zielen, individueel en over de hele wereld. Uw Koninkrijk kome, uw wil geschiede op aarde zoals in de hemel.

Mark Mallett • 58:35
En het begint, broeders en zusters, met een keuze. En dat horen we duidelijk verwoord in de eerste lezing van afgelopen zondag. Je moet een keuze maken. Als je er nog niet voor hebt gekozen om Jezus te volgen, ik bedoel, om echt 'ja' tegen Jezus te zeggen... In Serac hoofdstuk 15 staat: als je ervoor kiest, kun je de geboden houden. Ze zullen je redden. Als je op God vertrouwt, zul je ook leven. Hij heeft vuur en water voor je neergezet. Strek je hand uit naar wat je ook kiest. Voor de mens liggen leven en dood, goed en kwaad. Wat hij ook kiest, zal hem gegeven worden. Het is tijd. Dit is de tijd van genade. Het is tijd om voor Jezus te kiezen. Als je nog niet gebiecht hebt, ga dan terug. Als je de sacramenten nog niet hebt ontvangen, ga dan terug naar de biecht. Ontvang Jezus. Geef Hem je 'ja'. De tijd is kort. Het koninkrijk komt. En Daniël en ik zullen hier blijven zolang God ons toestaat om met jullie mee te gaan. En we zullen jullie hopelijk snel weer zien. God zegene jullie. Namens Daniel en mij wensen we jullie een fijne dag. Bid voor ons, dan bidden wij voor jullie.

Prof. Daniel O'Connor • 59:44
God zegene.

 

Ik ben zo dankbaar voor jullie gebeden en steun.
Dank je!

 

Om met Mark mee te reizen De Politia Militar hield zelfs tijdens de pre-carnaval festiviteiten de zaken al nauwlettend in de gaten. Nu Word,
klik op onderstaande banner om abonneren.
Uw e-mail wordt met niemand gedeeld.

Nu op Telegram. Klik:

Volg Mark en de dagelijkse "tekenen des tijds" op MeWe:


Volg Mark's geschriften hier:

Luister naar het volgende:


 

 
Geplaatst in HOME, DE GEWELDIGE PROEVEN, VIDEO'S EN PODCASTS.